Interim tijdens schorsing RVA.

KevinR_
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Interim tijdens schorsing RVA.

#1 , 10 mei 2019 14:25

Hallo,

Wegens (niet gehele) vrijwillige werkverlaten heb ik een schorsing van de RVA gekregen van 13 weken. Onder deze 13 weken ben ik via dagcontracten tewerkgesteld bij een bedrijf. Echter, het werk bevalt me niet zo goed en zou dus willen stoppen om op zoek te gaan naar iets nieuws. Heeft dit bepaalde gevolgen voor mijn schorsing en recht op uit kering na deze schorsingsperiode?

Alvast bedankt,
Kevin

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden

#2 , 12 mei 2019 14:14

Heeft dit bepaalde gevolgen voor mijn schorsing en recht op uit kering na deze schorsingsperiode?

als de rva hiervan op de hoogte wordt gebracht, krijg je normaal bij een tweede sanctie minstens het dubbele van wat je bij uw eerste sanctie kreeg.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

KevinR_
Topic Starter

#3 , 13 mei 2019 12:43

Dus, ik had beter naar een echt passende job blijven zoeken en ondertussen ‘wachten’ op mijn uitkering? Het ACV vermelde gewoon dat ik best interim deed in afwachting van mijn afloop op schorsing, vandaar dat ik dit ook deed. En natuurlijk ook om te werken, thuis zitten is het ook niet.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”