(V) echtsceiding

Francois580
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

(V) echtsceiding

#1 , 04 jun 2019 10:04

Mijn vrouw en ik gingen twintig jaar geleden uit elkaar. Er waren schulden aan de zelfstandigheidskas en de belastingen. Die werden samen met alle achterstallige rekeningen door mij betaald.

Mijn ex- vrouw betaalde op eigen initiatief en zonder mij iets te vragen een lopende lening af 'omdat ik al genoeg te betalen had'.

Ondertussen ben ik hertrouwd, gepensioneerd met een pensioentje van 1023 euro. Mijn vrouw is 66% gehandicapt en trekt een vergoeding van ongeveer 700 euro. We hebben twee tienerzonen, een van zestien en onze jongste die in november vijftien wordt.

Wegens ons minimum inkomen betaalden we alimentatiegeld in de mate van het mogelijke. Nu eiste mijn ex-vrouw meer dan 5000 onbetaalde alimentatie terug terwijl we maanden betaalden wat we konden net als de helft van de schoolrekeningen. Het nog te betalen bedrag aan alimentatie werd niet alleen teruggebracht tot 2700 euro. Ook de schoolrekening werd verminderd. Drie bedragen die we aan de school betaalden plaatste mijn ex op de rekening die ze nog te goed zou hebben.

We worden we verplicht om dit terug te betalen met 500 euro per maand plus 170 euro alimentatie voor mijn zoon van 23.

Mijn ex-vrouw betaalde die lening vrijwillig zonder me daarvan te verwittigen. Nu, twintig jaar later wil ze mijn deel van die VRIJWILLIG door haar terugbetaalde rekening van mij terug eisen.Kan dit nog na twintig jaar?

Alvast bedankt voor uw deskundige raad;

Met vriendelijke groet,

Een gepluimde vader die zijn kinderen nooit kreeg te zien, oudercontacten niet kreeg doorgespeeld en van de schoolprestaties nooit op de hoogte werd gebracht

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding