Na een relatie van 10 jaar hebben ik en mijn ex beslist om uiteen te gaan. Hij had een andere relatie

we woonden feitelijk samen, doch hadden we een woning samen gekocht sinds 6 jaar. We hebben dan een overeenkomst laten opstellen bij de notaris.
Nu heb ik iemand nieuw leren kennen.

en hebben we besloten om de lening van het huis op ons beiden te nemen.
De lening is dus nu ook opgenomen in die overeenkomst, (dat ik de nieuwe eigenaar wordt, uitbetaling)
De overeenkomst is echter nog enkel opgesteld bij de notaris en niet ondertekend.
Ik en mijn huidige vriend hebben wel de lening aangevraagd, welke is ook goedgekeurd.
Nu is het gedaan geraakt met mijn ex en zijn vlam en heeft hij dringend geld nodig. Meneer dreigt dan ook met de woning te koop te stellen als hij zijn geld van de woning niet binnen de week krijgt.
Nu hebben we hem met handen en voeten uitgelegd dat tussen de goedkeuring van een lening en het uitbetalen zelf enkele weken (maanden ) kan lopen.
Niet goed voor meneer dus.
Mijn vraag is dan ook :
Kan hij eisen dat de woning te koop wordt gesteld, zonder dat ik dit wil en ik de lening heb aangevraagd en goedgekeurd is ?
Plus kan hij de terugbetaling weigeren en eisen dat de woning wordt verkocht aan iemand anders ?