omgangsregeling bij onregelmatige werkuren

troubles
Topic Starter

omgangsregeling bij onregelmatige werkuren

#1 , 02 aug 2009 23:21

Wij wonen feitelijk samen en hebben kinderen. Omwille van aanhoudende meningsverschillen lijkt het ons beter uit elkaar te gaan. Mijn partner is muzikant en heeft zeer onregelmatige werkuren'dag, avond en weekends). In praktijk komt het erop neer dat hij soms pas een dag op voorhand een opdracht binnenkrijgt.
Hij wil de kinderen zoveel mogelijk zien maar kan/wil geen voorstel doen voor een regeling.
Liefst wil hij dat kinderen principieel bij mij verblijven, maar hij zou ze dan komen halen als dat past volgens zijn agenda.
Probleem is dan dat de kinderen noch ik ooit weten waar we aan toe zijn. Hoe graag ik de kinderen ook constant bij me heb, ik zou toch ook wel eens een avondje sporten, feestje, iets gaan drinken, ... willen kunnen plannen.
Bovendien zouden we met de regeling die hij wil altijd contact moeten houden alleen al om onze agenda's op elkaar af te stemmen. Lijkt me niet simpel, zeker niet als er ooit nieuwe partners in het spel komen.

Hoe kan ik dit aanpakken?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 aug 2009 18:47

Dat idd zeer moeilijk. bij shiftwerk adviseerde ik steeds die regeling op te nemen en bij wijziging regeling dus ook wijziging omgangsrecht.
In uw geval is er dus geen regeling mogelijk maar zou het op afroep zijn.
Het enigste wat ik zo zie zitten is dat u akkoord gaat om uw best te doen maar dat hij akkoord gaat geen klacht in te dienen als het niet zou gaan.
Laat hem per 14-dagen zijn uren doorgeven en dat is de minimum regeling waarmee u akkoord gaat - dan kan hij daarna niet op terugkomen als het misgaat.
Als alles goed gaat en het zou toch kunnen voor u dan is het goed anders gaat het niet door.
Gezien hij een door hem geschreven of getekende of gemailde weekrooster heeft gegeven kan hij dat dan niet betwisten.

Als hij dat niet goed vindt wel draai dan de rollen om. Hij zorgt voor de kinderen en u zal wel komen als het u past...

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”