Hoe aan bewijzen geraken

guest
Topic Starter

Hoe aan bewijzen geraken

#1 , 02 aug 2009 19:24

Beste ,

Hoe kan men aan bewijzen geraken dat de vader niet zorgt voor zijn eigen kind , maar die altijd naar zijn ouders of grootouders brengt om ervoor te zorgen .

In het weekend gaat ie een deftig stapje in de wereld zetten met alle gevolg ...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 02 aug 2009 20:21

Laten constateren door deurwaarder?

Rebel-with-a-cause

#3 , 02 aug 2009 22:36

Als dit in het kader van een echtscheiding is, vrees ik dat je bot zult vangen.
Als de vader z'n recht op omgang met het kind uitoefent, mag hij in die tijd het kind bij zijn ouders of grootouders onderbrengen. Jij hebt daar niks op in te brengen. Net zo heeft hij niks in de pap te brokken over de tijd dat het kind bij jou verblijft.
Je kan dit onterecht vinden maar zo is de wet.

Reclame

guest
Topic Starter

#4 , 03 aug 2009 09:03

ja juist dit is België

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 aug 2009 18:28

Wat is het probleem ...

Het is niet uw zaak wat een ouder tijdens zijn tijd doet met de kinderen - aan wie hij het toevertrouwd is puur zijn zaak.

U zal inderdaad bot vangen en terecht.
Stel dat hij aangifte gaat doen dat ge de kinderen niet wast - of hun snotneus niet afveegt- of alleen boterhammen met choco geeft.
Uw verontwaardiging zou groot zijn.

U hebt samen een kind en nu uiteen - dat wil zeggen dat gezien het vonnis tijdens uw periode u doet wat u denkt goed te zijn en tijdens zijn periode hij doet wat hij denkt goed te zijn.
Het geven van het kind aan ouders of grootouders is geen strafbaar feit.
Het uitgaan tijdens het weekend ook niet.
Als hij niet dronken of onder invloed rijdt of als er geen elementen zijn dat het kind in gevaar is kan je niets doen. Mochten hier indicaties van zijn aarzel dan niet om vb na een gesprek met slachtofferzorg van de politie gerichte aangifte te doen.

In nogal wat zaken tracht de ene ouder zijn verhaal en gelijk te halen door zulke beschuldigingen tgo de andere partij.
Ik neem aan dat u door de scheiding flink gekwetst bent maar doe het niet op deze wijze.
Dat komt als een boemerang terug in uw gezicht.
Dat is toch mijn ervaring gelet op al hetgeen dat ik in de loop der jaren heb meegemaakt.

Ga liever eens praten met een huwelijks en gezinsconsulent om uw woede en frustratie te helpen duiden en plaatsen en om te zetten in iets positief.

dieke

#6 , 03 aug 2009 22:17

Ik ben het volledig eens met Franciscus. Als nu die ouders of grootouders echt niet goed zouden zorgen voor het kind, kan ik het nog begrijpen. Maar anders niet.

Terug naar “Andere”