Wij wonen feitelijk samen, hebben kinderen, gezinswoning maar gaan nu uit elkaar.
Bij de aankoop van ons huis zijn mijn partner en ik samen een lening aangegaan die we samen afbetalen, we hebben beiden ook eigen inbreng gedaan, maar het bedrag dat mijn partner inbracht was aanzienlijk hoger.
Hierover is geen clausule opgenomen in de akte.
Ondertussen heb ik wel veel meer tijd gestoken in opvang en opvoeding van onze kinderen en ook in de huishoudelijke taken. Mijn partner is zelden thuis.
Het geld dat mijn partner extra kon verdienen terwijl ik voor ons huishouden bezig was (en ik werk ook nog buitenshuis) was grotendeels om zijn eigen rekening te spekken, niet voor het gezin.
Mijn vader die zelf altijd in de bouw gewerkt heeft, heeft ons heel veel geholpen bij de renovatie van het huis en ons op die manier veel geld bespaard.
Mijn partner zijn vader heeft ook geholpen waar hij kon, maar bijdrage beperkter aangezien hij geen vakman is (mijn vader wel)
Mijn vraag: heben wij bij verkoop van het huis beiden recht op de helft van het huis of moet mijn partner zijn meer-bedrag terugkrijgen?