Hallo allemaal,
Om eens kort te schetsen:
Mijn oom had om bepaalde redenen zijn spaargeld op een gemeenschappelijk rekening gezet en zijn broer volmacht gegeven. (een foute beslissing!)
Ik heb van mijn oom een cadeau gekregen in de vorm van geld: 1500€ en zijn broer heeft dat gezien want hij moest het afhalen. (mijn oom is niet zo mobiel meer)
Zijn broer is zelf altijd uit op geld en zit te azen op zijn spaargeld, als er iemand anders 'iets' krijgt dan gaat hij compleet uit de bol omdat hij dat eigenlijk als 'zijn' geld beschouwd.
Nog vooralleer zijn vader gestorven was, heeft hij jaren lang al gezegd wat er 'later' voor hem zou zijn en na zijn dood was hij de eerste om alles te gaan opeisen en leegplunderen.
Dus heeft hij uiteindelijk het geld afgehaald voor mijn oom maar hij heeft hem een papier laten tekenen waarop mijn oom verklaart dat 'mijn oom 1500€ aan mij gegeven heeft'; omdat hij anders het geld niet wou geven (Hoe gek het ook klinkt!)
Mijn oom is bezig met die gemeenschappelijke rekening op te zeggen maar zijn broer wil niet mee naar de bank om te gaan tekenen dus moet mijn oom nu naar de politie stappen ook. (We hebben hier navraag voor gedaan)
Mijn vraag is nu: kan hij met dat ondertekende papier iets tegen mij beginnen? Heeft dat enige juridische waarde voor hem?
Ik weet zeker dat ie dat later tegen mij gaat gebruiken moest er iets gebeuren met mijn oom.
Zucht...als ik dit zo herlees dan kan ik het eigenlijk zelf niet geloven dat hij zo uit is op mensen hun geld: alles voor hem, niks voor een ander-mentaliteit en dan nog durft de baas te spelen over iemand anders' geld!
Mijn oom is zo een lieve man en hij verdient dit echt niet.
Vriendelijke groetjes,
Jeroen