Hallo,
Ik heb in 2003, ik was toen 14 jaar oud, een dienst besteld op het internet (namelijk een webhostingpakket met domeinnaam) bij LazerNet via een internetformulier. Ik heb toen thuis een factuur gekregen en heb deze uit schrik verbrand 8), ik had helemaal geen geld en ik wou er dus niks mee te maken hebben. Toch heb ik wel onmiddelijk toegang gekregen voor een webhostingpakket met domeinnaam, zonder dat ik hiervoor dus betaald heb.
Het jaar daarop kreeg ik opnieuw een factuur voor het volgende jaar (wel gewoon via mail) en ik heb dit steeds genegeerd. De enige documenten dat ik nog heb dateren van 2005-2006 en betreffen herinneringen voor 2 (wat op zich raar is) openstaande facturen: één van 27/01/2005 en één van 24/03/2006.
Nu heb ik rond 16/01/2005 wel eens aan de helpdesk van LazerNet gevraagd naar de logingegevens omdat ik het webhostingpakket eens wou uittesten, ik leek het namelijk toch "voor niets" te hebben. En zij hebben mij deze ook, zonder iets te vermelden over de openstaande facturen, gegeven. Dus ik heb toen wel voor even gebruik gemaakt van hun diensten... Maar een paar weken erna heb ik alles wel gewoon weer gezet zoals het was.
Een jaar daarop (12/6) vroegen ze mij uiteindelijk waarom ik mijn facturen niet betaalde en ik heb geantwoord dat ik nooit gebruik heb gemaakt van hun diensten en nooit een factuur had betaald. Zij hebben hierop geantwoord dat ik wel gebruik had gemaakt van hun diensten (ik had nl. achter logingegevens gevraagd) en ze dit gingen doorgeven aan de deurwaarder.
Vandaag heeft mijn moeder bezoek gekregen van de deurwaarder met een verzoek tot het betalen van de 2 facturen én ik dien te verschijnen voor de vrederechter.
Het is zo simpel om via internet zomaar even iets te bestellen en ik was toen nog te naief om te weten wat de gevolgen zouden kunnen zijn. Is er een mogelijkheid dat ik deze facturen toch niet moet betalen?
Alvast bedankt.