Evaluatie onvoldoende proeftijd directeur

Directeur anoniem
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Evaluatie onvoldoende proeftijd directeur

#1 , 02 okt 2019 21:11

Ik zit als directeur in mijn proeftijd sinds 1.01.2018. Vorig jaar is mijn proeftijd met een jaar verlengd. Ik kreeg van mijn algemeen directeur de boodschap dat ik geen vaste benoeming zal krijgen op 1.01.2020. Zij biedt mij nu aan om er nu al uit te stappen en een andere functie te aanvaarden.
Augustus 2018 kreeg ik nog een positief evaluatieverslag, daarna volgde het ene na het andere afbrekende gesprek. Ik ontving nog geen enkel verslag of afspraak op papier (enkel een functiebeschrijving oktober 2018).

Kan een negatieve evaluatie zomaar? Is het beter om er gewoon vrijwillig uit te stappen?

Alvast bedankt voor de reacties.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden

#2 , 03 okt 2019 00:52

Ik zit als directeur in mijn proeftijd sinds 1.01.2018. Vorig jaar is mijn proeftijd met een jaar verlengd.
je zal één of ander verkeerd voorstellen
aangezien, proeftijd kan je niet verlengen, alsook proeftijd is afgeschaft sinds 1/1/2014
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

mava105

#3 , 03 okt 2019 12:12

Wat is de oorzaak van die plotse omslag in de evaluatie?

Reclame

Oude Belg

#4 , 03 okt 2019 13:28

Directie is een bevorderingsambt, leerkracht e.d. een wervingsambt. Een negatieve evaluatie heeft als gevolg dat er na een jaar een nieuwe evaluatie moet volgen.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”