Advocaat giet geen olie op het vuur maar verdedigd(t) zijn cliënt en voert haar opdrachten uit punt.
Advocaat dient niet uw belangen.
Wordt dikwijls zo niet begrepen door anderen.
Ik tracht uw mening te respecteren, maar wil er u op wijzen dat u waarschijnlijk mijn mening/situatie niet helemaal begrijpt. Die advocate die mijn vrouw aanstelde, was een zgn. "bemiddelingsadvocate", een deskundige die in ons geval "tweepartijdig" moest zijn, het zowel opnemen voor mijn vrouw als voor mezelf om een echtscheiding in vrede te kunnen afsluiten.
Als die advocate nu weigert om de meest eenvoudige info door te geven, zoals bijvoorbeeld gegevens over loon, administratie bevolking, info groepsverzekering ... dan is dat in mijn ogen eenzijdige verdediging van een client en tegenwerking van de andere client.
Als ik dan opmerkingen heb aan haar adres, dat die advocate mij dan adviseert om ook maar een advocaat aan te stellen, dan is het hek van de dam. Dan stookt ze het vuurtje op met de bedoeling haar client(en) aan te zetten tot een vechtscheiding.
Of geloof je nog in het sprookje dat advocaten je steeds zullen beletten verder te procederen ? Zijn ze naast pientere juristen, ook geen gewiekste commerçanten, of wat dacht je ?