Goeiendag, Hopelijk kunt u mij advies geven....
Ik ben een 60jarige vrouw. Ik heb een PV gekregen voor een verkeersovertreding (snelheid).... maar ik wil betwisten dat ik het was. Hiervoor moet ik de foto van de overtreding moeten bekomen maar naar welk adres moet ik schrijven om die foto te ontvangen?
Op de website verkeersboetes.be kon ik nergens terecht want daar worden maar 2 betwistingen aanvaard : (1) ofwel was iemand anders de bestuurder van uw auto, ofwel (2) was u wel de bestuurder maar u betwist dat u te snel reed. Maar in mijn geval is het geen van beide : noch ik, noch mijn auto was er die dag op die plaats. Het is gewoonweg onmogelijk. Ik vermoed dus ofwel een technische fout ofwel een usurpatie van mijn nummerplaat.... Enige manier om dit aan te tonen is een foto van de overtreding... Maar hoe vraag ik deze foto aan? Aan wie?
Ik probeerde naar mijn commissariaat te gaan in Ukkel om een declaratie te maken hierover maar ze stuurden me snel weg. Hun motief was in weinig woorden te verklaren: "Mevrouw, als iedereen die een overtreding betwist een declaratie komt maken is er hier een file tot buiten... U moet eerst online via verkeersboete.be betwisten". Wat dus niet mogelijk is want mijn geval beantwoordt niet aan de 2 enige opties. Ik word dan geblokkeerd op die website.
Wat ik deed dan is bellen naar hun algemeen-nummer 02/278 55 60 om een papier-betwistingsformulier te krijgen waarop ik dit kan uitleggen en via de post kan terugsturen. Ik wacht nu op deze formulier maar de klok tikt en ik ben ongerust....
Ik ben een beetje ten einde raad, heeft iemand advies ? (sorry voor het slecht Nederlands, ik ben 100% Franstalig maar vond geen equivalent van dit juridischforum in het Frans...)
Alvast dank !