geseind

martinvermeer
Topic Starter

geseind

#1 , 25 aug 2009 12:23

Hallo,

Ik woon reeds sinds 1996 in Spanje, daarvoor in Belgie, waar ik als jonge man een redelijk onstuimig leven heb geleden. Ik denk dat al mijn boetes betaald zijn maar ben daar niet zeker van. Nu kom ik volgende maand naar Belgie en land op de luchthaven van Charleroi. Hoe kan ik weten of ik geseind sta of niet? Ik zou niet graag opgepakt worden daar ik mijn Spaanse, zwangere echtegenote kom , die geen woord nederlands of frans spreekt. Dank voor antwoord. :?:

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 25 aug 2009 12:40

Informeer bij het consulaat in je regio of de Belgische ambassade in Madrid?

martinvermeer
Topic Starter

#3 , 25 aug 2009 13:02

Dank je voor antwoord.

Kan mijn moeder via haar advocaat in Belgie ook een antwoord bekomen. Als ik aan het Belgisch consulaat deze vraag stel, en indien positief, gaan ze mij daar dan in hechtenis nemen , of gaan ze me daar de oplossing geven hoe ik van deze seining af kan geraken?

Dank voor jullie hulp.

Reclame

Vandebos

#4 , 25 aug 2009 13:31

U bent meerderjarig, dus heeft uw moeder geen hoederecht meer...

U kan natuurlijk altijd altijd uw moeder een schriftelijke volmacht geven om te informeren in uw naam maar of de politie dit gaat aanvaarden is een ander verhaal.

het is natuurlijk ook mogelijk dat er verjaarde feiten staan op uw naam en dat deze eerst dienen uitgeklaart te worden.

roderidder
Contacteer: Website

#5 , 25 aug 2009 14:26

U bent meerderjarig, dus heeft uw moeder geen hoederecht meer...
...ouderlijk gezag...

RR

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 25 aug 2009 14:39

mijn moeder via haar advocaat.
Op dat ogenblik is het UW advocaat en ja een advocaat kan dat - uw moeder niet

martinvermeer
Topic Starter

#7 , 25 aug 2009 15:54

Bedankt allemaal,

Wel ik heb contact gehad met de advocaat van mijn mama ( familie advocaat reeds 20 jaar ), die nu tevens ook de mijne is, en heeft verklaart dat ik onmogelijk geseind kan staan, indien er geen pv is afgenomen en/of er geen dagvaarding en/of verdict aan mij is afgelevert en ondertekent voor ontvangst. Indien er een verstekvonnis zou uitgesproken zijn ( wat dus onwaarschijnlijk is ), kunnen ze mij welliswaar in hechtenis nemen ( indien nodig ), maar moeten mij meteen vrijlaten na het tekenen van verzet door advocaat, op gronde van het niet bewust zijn van vermelde feiten. Op het gebied van onbetaalde verkeersboeten, die zijn verjaart. want als er al één zou zijn is die van voor 1996.

Na het lezen van mijn woorden, ben ik tot de conclusie gekomen , dat ik die mooie nederlandse taal aan het vergeten ben.

Vandebos

#8 , 25 aug 2009 16:40

Tijd voor een taalbad....

WB in dit gekkenlandje..

martinvermeer
Topic Starter

#9 , 25 aug 2009 17:05

WB ???

Vandebos

#10 , 25 aug 2009 17:13

"Welcome Back"

martinvermeer
Topic Starter

#11 , 25 aug 2009 18:37

Don Vandebos,

Muchas gracias por su amabilidad, todo los paises tienen sus cosas buenas y malas. España es muy parecido a Belgica, tenemos los mismos problemas por el idioma por ejemplo. Tengo muchas ganas de volver a mi tierra aunque solo de vacaciones, porque en el fin del dia Belgica es preciosa. Welcome back suena muy bonito, y en su caso te voy a decir; "bienvenido en España".

Heer Vandebos,

Hartelijk bedankt voor uw vriendelijheid, alle landen hebben goede en slechte kanten. Spanje lijkt veel op Belgïe, voor de taal b.v.b. . Ik heb heel veel zin om terug te gaan naar mijn oorsprong, ook al is het maar op vakantie, want op het eind van de dag, is Belgïe heel prachtig.
Welcome back klinkt heel mooi, en in jouw geval, wil ik je zeggen; welkom in Spanje.

Terug naar “Archief”