Beste,
Samen met de docterswachtpost deel ik een garagepoort.
De in- en uitrit hiernaartoe is geregeld halvelings versperd door de wagens geparkeerd op de aan liggende parkeerplaatsen.
Deze laatste plaats wordt niet alleen heel vaak ruim over de parkeerstrook genomen. Deze wordt vanwege de aard van de winkel naast ons, ook heel vaak door zeer grote en hoge voertuigen ingenomen.
Zij denken, hier is veel ruimte want het is de laatste plaats.
Wat zij zich echter niet realiseren is dat zij zelfs als zij de parkeerruimte wel respecteren, het zicht om veilig uit de garagepoort het verkeer in te komen enorm belemmeren.
Vandaar mijn vraag. Of er een mogelijkheid is tot aanvraag aan de gemeente om deze parkeerplaats te verbieden voor voertuigen hoger dan een bepaalde maat. Liefst op grond van een zeer gestaafd of zelfs wettelijke voorschrift.
De desbetreffende parkeerstrook en garagepoort zijn gelegen aan misschien wel het drukste kruispunt van onze stad. En voor de bussen is het nu al vaak bijna onmogelijk om voorbij de parkeerstrook te komen wanneer er tegenliggers zijn.
Ik zocht reeds op dat er 140€ boete kan staan bij het indienen van een klacht wanneer een voertuig het verkeer belemmerd door zijn parkeren.
Dit is zeker het geval bij het proberen in te rijden tijdens de spits, wanneer zij de grenzen van de parkeerplaats niet respecteren.
Een spiegel laten plaatsen kan het veiligheidsgevoel misschien al iets vergroten. Maar ik wens echt iets aan de onrechtvaardigheid te doen zodat de grote wagens ons zicht en onze inrit niet meer mogen komen belemmeren,
Daarom mijn vraag: is er een mogelijkheid tot een parkeerplaats uitsluitend voor lage auto’s (zoals voor elektrische auto’s) of dergelijke te laten registeren?
Alvast hartelijk bedankt en vriendelijke groeten