Nuon doet het nodige, maar vraagt of we niet geïnteresseerd zijn in een domiciliëring, en ik zeg nee.
Een 10tal dagen geleden krijg ik opnieuw een brief toegestuurd van Nuon om een domiciliëring te openen bij de bank. Weerom neem ik telefonisch contact met Nuon, t.n.v. de brief en meld hen dat we geen domiciliëring wensen.
Deze morgen kom ik dan toch tot de constatatie dat er een bedrag overgemaakt is en een domiciliëring geopend is op onze zichtrekening.

Ik ben naar de bank gegaan en heb gevraagd of dat allemaal zomaar kan, zonder handtekening/toestemming van de klant ?
Blijkbaar proberen de energieleveranciers eerst bij de klant voor een domiciliëring en (of de klant nu instemt of niet), sturen ze dan een opdracht naar de bank, en de bank keurt die domiciliëring dan goed met de gedachte, als ze die opdracht naar ons toesturen zal de klant wel akkoord zijn ??? (dit was de uitleg die ik kreeg in de bank).
Ik vind dit toch niet kunnen, zomaar van je zichtrekening debiteren zonder toestemming.