ik wil met mijn vader niks meer te maken hebben

marjaworks
Topic Starter

ik wil met mijn vader niks meer te maken hebben

#1 , 10 aug 2009 21:00

vorig jaar in mei is mijn moeder overleden en ze had bij testament de verdeling laten weten
Nu heb ik de helft van het ouderlijke huis geerfd, waar mijn vader en jongste broer nog steeds wonen
Ik ben sinds enkele weken niet meer welkom in ouderlijke huis, waarvan ik voor de helft eigenaar ben
Ik wil niet opdraaien voor wat mijn vader uitspookt, want hij onderhoudt het huis niet en beschuldigd mij van diefstal
Ik ben dus niet van plan om hem nog langer als mijn vader te beschouwen
Welke juridische stappen moet ik nemen, want ik wil wel eigenaar voor 50% van huis blijven.
OCMW moet bij mij niet aankloppen om kosten helpen te betalen
Wat moet ik doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Simon Verhoeven

#2 , 12 aug 2009 20:17

Art.203.? 1. De ouders dienen naar evenredigheid van hun middelen te zorgen voor de huisvesting, het levensonderhoud, het toezicht, de opvoeding en de opleiding van hun kinderen.Indien de opleiding niet voltooid is, loopt de verplichting door na de meerderjarigheid van het kind.

Art.205.De kinderen zijn levensonderhoud verschuldigd aan hun ouders en hun andere bloedverwanten in de opgaande lijn die behoeftig zijn...

Art.207.De verplichtingen die uit deze bepalingen voortvloeien, zijn wederkerig...?(B.W.=Burgerlijk Wetboek).

Dus je gaat moeten aantonen dat hij niet voldaan heeft aan artikel 203 en 207 als je van die verplichting onderuit wilt komen.

En je bezit enkel maar de naakte eigendom voor 50%, hij heeft het vruchtgebruik dus volgens mij kan hij je wel degelijk de toegang ontzeggen.
Natuurlijk is het wel zo dat indien door nalatigheid je erfenis daalt dat er ook wel een uitweg zal zijn.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 aug 2009 17:41

waar woon jij - in dat huis??

Reclame

Terug naar “Andere”