Van 2014-2018 ben ik klant van een bedrijf dat hosting doet van een website.
In 2016 verkoop ik mijn website.
In 2016 laat ik het bedrijf weten dat ik vanaf 2018 het contract wil stopzetten en wil afzien van een stilzwijgend verlengen voor de volgende 4 jaar. Ik vraag hun per mail hoe ik deze opzeg moet doen, naar waar ik mijn aangetekend schrijven moet richten. Het bedrijf mailt me terug; “de opzegging is bij deze ok.”
Ik maak na 2016 geen gebruik meer van hun diensten.
Echter nu in februari 2020 ontvang ik een aangetekend factuur met hoge boetes en kosten, ook de enige factuur die ik ontvang. Ze eisen dat ik het openstaand saldo betaal voor de periode 2018-2022. Ik betwist deze factuur, breng de bewijzen bij die ik heb van het mailverkeer dat ze akkoord zijn met de opzeg in 2016. Ik stuur mijn argumenten ook per post. Vandaag ontvang ik een mail dat ze eisen dat het openstaand saldo betaald moet worden omdat ze geen aangetekend schrijven van mij hebben ontvangen en de opzeg dus niet voldaan zou zijn.
Ik was me ervan bewust dat ik een opzeg moest doen, ik vraag ook netjes hoe en wanneer, zij bevestigen per mail dat het in orde is, ik voelde me niet geneigd om er verder nog iets aan te doen.
Is mijn bevestigde opzeg via mail geldig ?
Ik contacteerde ook de consumentendienst van het FOD maar hoop hier sneller een antwoord te krijgen. Ondertussen weiger ik deze factuur te betalen.