Betwisting ereloon advocaat

Meeuwesen
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Betwisting ereloon advocaat

#1 , 05 mar 2020 14:31

Dag lezers

Ik heb een vraag rond volgende kwestie.

Begin januari heb ik contact opgenomen met advocaat X. Een paar dagen daarna ben ik dan op kantoor geweest voor een inleidend gesprek met zijn assistente. Ik heb tijdens dit gesprek gevraagd naar een raming van de kosten en er werd me verteld dat dit nog zou worden meegedeeld inclusief een overeenkomst die zou moeten worden ondertekend. De informatie rond de kosten en de overeenkomst werden me nooit verstuurd. Ook de website van diens kantoor bevat hier geen informatie rond.

Midden januari had ik nog niets vernomen en heb ik meermaals advocaat X en diens assistente telefonisch proberen te bereiken, tevergeefs. Verder heb ik een mail verstuurd midden januari naar zijn assistente met een aantal vragen. Tot op heden is er ook op deze mail nog geen reactie geweest.

Door het gebrek aan communicatie ben ik een ander kantoor gaan zoeken.

Midden februari probeert advocaat X me een aantal maal te bellen, maar gezien ik 's nachts werk is dat niet gelukt. Omwille van het feit dat ik met deze advocaat geen verdere relatie zag ben ik niet ingegaan op de voicemails.

Nu kreeg ik deze week een factuur van bijna 500 EUR incl btw van dit kantoor. Gezien de omstandigheden vroeg ik me toch af wat mijn mogelijkheden zijn om deze factuur te betwisten gezien er in mijn ogen, buiten het inleiden gesprek, geen dienstlevering heeft plaatsgevonden.

Iemand enig idee wat de beste opties zijn?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie

#2 , 05 mar 2020 16:27

Gratis is dit niet !
maar 500€ is wel 413€ + btw

En een advocaat die doet zeer weinig tot niks voor 413€

Je kan hem vragen om er wat af te doen.

Anders dit bedrag betalen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Sirkii

#3 , 05 mar 2020 18:13

k Weet niet. Er lijkt geen dienstverlening geweest te zijn .... Ik zou de factuur aangetekend protesteren met verwijzende kopie per gewone brief

Reclame

scorpioen

#4 , 05 mar 2020 20:02

Welke prestaties en kosten worden vermeld?

Meeuwesen
Topic Starter

#5 , 09 mar 2020 15:20

Welke prestaties en kosten worden vermeld?

80 EUR kantoorkosten
325 EUR erelonen

scorpioen

#6 , 09 mar 2020 15:35

Kosten en eerloon moeten gespecificeerd worden.

cesto

#7 , 25 mar 2020 08:45

Schandalig! Ik zou helemaal niets betalen met het argument dat die advocaat niets heeft gedaan voor jou, en dat jij wegens zijn nalatigheid genoodzaakt werd om een andere advocaat te gaan raadplegen en dus alles van nul af opnieuw te beginnen. Gewoon de factuur betwisten door een boze brief met bedreiging tot klacht bij de stafhouder.

Ghentian
Juridisch actief: Ja

#8 , 26 mar 2020 12:06

Boze brieven zijn kinderachtig en onnodig.

Schrijf gewoon een zakelijke brief waarin u aangeeft niet te willen betalen omdat u nooit de essentiële informatie heeft ontvangen. Er is nooit een overeenkomst geweest en er kunnen dus ook geen kosten zijn.

Nodig de advocaat uit te bewijzen dat hij u voldoende geïnformeerd heeft indien hij uw betwisting niet wenst te aanvaarden, bij gebreke aan reactie beschouwt u het dossier als afgesloten.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

cesto

#9 , 26 mar 2020 15:30

Boze brieven zijn kinderachtig en onnodig.
Kwestie van persoonlijke mening...

Als iemand je voor de gek houdt of probeert je op te lichten vind ik een boze reactie geenszins ongepast. Trouwens, goedkope beledigingen zijn wel kinderachtig en onnodig, gegronde verontwaardiging zeker niet. Ik zou me ten minste zo voelen als ik vaststelde dat ik alleen tijd verspild heb met een advocaat die uiteindelijk zelfs durft me kosten aanrekenen voor verzonnen diensten.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”