budgetlimiet geweigerd door kbc

ellende
Topic Starter

budgetlimiet geweigerd door kbc

#1 , 20 sep 2009 01:53

ik ging over laatst vragen aan mijn kbc-hoofdkantoor of ik 250 euro onder nul zou kunnen gaan met mijn zichtrekening.
daar hebben ze vlakaf NEEN gezegd, ik vroeg de reden en ze zeiden dat ze niet zeker waren of ik kon terugbetalen.
(nochthans had ik van 3 maanden loonbrieven bij, heb al 5 jaar een vaste job) en een veronderstelling dat ik geen trouwe klant was.( Ik ben al 13 jaar klant van kbc???!!!!)
wat zou nu echt de reden zijn waarom ze weigeren?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause

#2 , 20 sep 2009 08:51

ik ging over laatst vragen aan mijn kbc-hoofdkantoor of ik 250 euro onder nul zou kunnen gaan met mijn zichtrekening.
daar hebben ze vlakaf NEEN gezegd, ik vroeg de reden en ze zeiden dat ze niet zeker waren of ik kon terugbetalen.
(nochthans had ik van 3 maanden loonbrieven bij, heb al 5 jaar een vaste job) en een veronderstelling dat ik geen trouwe klant was.( Ik ben al 13 jaar klant van kbc???!!!!)
wat zou nu echt de reden zijn waarom ze weigeren?
Het antwoord op deze vraag kan niet van hier op het forum komen maar enkel van je bank zelf.
Doch gelet op jouw andere posting, verwonderd het antwoord van je bank mij niet.

Creatief

#3 , 20 sep 2009 16:25

Je bent al 5 jaar tewerkgesteld met een vast contract? In een andere posting las ik dat je zelfs nog geen geld meer hebt om je benzinetank te vullen.

Leef je het loon elke maand helemaal op? Of leef je boven je stand?
Dat je reeds 13 jaar cliënt bent bij de KBC, dit strijd ik niet af, maar was je wel een goede cliënt? Ik vermoed dat je al vaker in het rood hebt gestaan met je rekeningen. De bank trekt de geldverrichtingen na op je rekening. Vermoedelijk zal jij zelf het antwoord kunnen geven waarom je geen krediet meer krijgt.

Net als Lex en Sperwer leerde ik van thuis uit sparen. Onze ouders leerden ons dingen pas te kopen als we het geld er voor hadden. Ook voor de bouw van onze woning (bouwgrond uit schenking), maar voor de bouw of afwerking hebben we geen enkele cent geleend. Voor de afwerking van de gezinswoning werd er aangekocht in verhouding met het beschikbaar inkomen. We hebben nog nooit voor 1 cent schulden gemaakt.

Zodra je met je rekening onder nul zakt, krijg je geen intrest meer, maar moet je wel hoge intrest betalen aan de bank tot het kaskrediet is aangevuld.

Voor je iets aankoopt stel je jezelf 3 vragen:
- over weml budget beschik ik?
- is het wel nuttig dat ik deze aankoop doe (heb ik het wel nodig?)
- indien het een noodzakelijke aankoop is, is er dan geen alternatief door de aankoop van witte producten, ...

Leef zeker niet voor het "zicht van de ander" zoals in een ander topic reeds werd gezegd, dan behoor je tot het groepje van de "rijke armen". De gelput die je maakt wordt alsmaar dieper en het wordt alsmaar moeilijker het geldtekort aan te zuiveren.

Met de electronische betaalkaart betalen is gemakkelijk, maar je voelt niet wat je uitgeeft. Tijdens de eerste 10 huwelijkjaren haalde ik cach geld af van de bank. Met het cash geld moest ik die maand toekomen. Toen werd er echt gespaard.

Indien je moeilijk je geld kan beheren, het OCMW doet aan budgetbegeleiding. Ze leren je sparen en met je inkomen rondkomen.

Reclame

ellende
Topic Starter

#4 , 22 sep 2009 17:52

wat heeft uw antwoord nu te maken met mijn vraag?!
Ik heb zelf een huis gehad en moeten verkopen door het uiteengaan met mijn ex en heb hierdoor veel problemen gehad, ja.
dus het is niet omdat jij uw grond hebt gekregen dat wij dit niet kunnen voorhebben.
op de kbc-site staat letterlijk dat je uw kredietlimiet tijdelijk kunt zetten om min. 250 dit voor onvoorziene kosten.
jij kan dit evenzeer nog meemaken in de toekomst!!! 8)

Simon Verhoeven

#5 , 22 sep 2009 18:06

Dat heeft er veel mee te maken.
Ze gaan ook wel kijken of je aan eventuele schulden in een redelijk termijn kan voldoen.
Als je dus een te lage kredietwaardigheid hebt...

Rebel-with-a-cause

#6 , 22 sep 2009 19:09

wat heeft uw antwoord nu te maken met mijn vraag?!
Ik heb zelf een huis gehad en moeten verkopen door het uiteengaan met mijn ex en heb hierdoor veel problemen gehad, ja.
Ellende, jij stelt een vraag, en het antwoord is gegeven vanuit een momentopname: namelijk NU!
Wat je vroeger hebt GEHAD en door welke omstandigheden je dit niet meer hebt, doet hier totaal niks terzaken!

Jij zou graag NU krediet hebben en uit jouw eigen postings filtert men heel gemakkelijk: je bent niet kredietwaardig. Zo simpel is de situatie!

basejumper

#7 , 24 sep 2009 21:16

Beste,

Een kredietlimiet is en blijft een krediet. Elke bank zal de aanvraag onderzoeken op basis van de inkomsten en uitgaven van de klant alsook op de roerende en onroerende standing van die klant. Ook de betalingshistoriek speelt daar in mee.
Als de bank het risico als slecht beoordeelt zal ze inderdaad niet op uw vraag ingaan.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Bank & Beurs”