Uw eigen ervaring lijkt mij niet te veralgemenen, aangezien u zeer goed op de hoogte bent van de wetgeving. Zelfs een pak beter dan de gemiddelde agent zou ik zeggen. Als we kijken in het algemeen, denk ik dat de verhouding terechte vs. onterechte pv's helemaal de andere kant op gaat.En wat bedoelt u daar precies mee ?sommige mensen hebben STEEDS last met Politie
anderen nooit.....
mi. wordt hier weeral niet het volledige plaatje verteld
Ik heb ook "steeds" last met de politie :
83% onterechte PVs over de laatste 15 jaar, en 100% de laatste 2 jaar![]()
Misschien ligt zoiets dan ook helemaal niet aan de vraagsteller(s) of geverbaliseerde(n) ...
Nee maar u gaat zich wel aan de wetgeving houden. Er lopen genoeg mensen rond die de ene domme pv na de andere binnenhalen. Ik moet spontaan terugdenken aan het topic van enkele weken geleden waar iemand dacht dat hij de snelheidslimiet mocht overschrijden om zo snel mogelijk zijn manoeuvre te kunnen uitvoeren. Zo'n mensen zijn er ook he.Waarom zou ik meer onterechte PVs ontvangen dan iemand anders ?Uw eigen ervaring lijkt mij niet te veralgemenen, aangezien u zeer goed op de hoogte bent van de wetgeving. Zelfs een pak beter dan de gemiddelde agent zou ik zeggen. Als we kijken in het algemeen, denk ik dat de verhouding terechte vs. onterechte pv's helemaal de andere kant op gaat.
Laatste paar jaar 3 onterechte PVs met 3 verschillende voertuigen
Verbalisant gaat dus ook niet vooraf weten dat hij mij verbaliseert![]()
We komen er hier ook vaak tegen waar duidelijk niet correct geverbaliseerd wordt ...
Illustreert IMO dus eerder een fameus maar totaal miskend probleem bij vaststellers
Ja en nee, het kan ook niet de bedoeling zijn dat een agent blijft discussiëren met iedereen die denkt gelijk te hebben. Op een bepaald moment moet hij wel zeggen gedaan en zwijgen, anders is hij daar heel de dag mee bezig. Zeker in deze Corona tijden zijn er heel veel mensen die onterecht in discussie gaan (waaronder uzelf). Ik wil geen uitspraak doen of uw vragen terecht waren of niet, maar een agent mag ook op een bepaald moment zeggen dat het welletjes is geweest en hij nog nuttige dingen te doen heeft.Zoals ik al zei ben ik ooit verhoord geweest in mijn gemeente en toen ook neerbuigend behandeld geweest. Vanaf dat moment neem ik elke interactie op met elke agent. Als burger heb jij het recht om vragen te stellen zonder afgesnauwd te worden. Een agent kan je niet verplichten om te zwijgen. Indien je dan nog vragen blijft stellen wat het volste recht is en de agent je bedreigt je in de cel te steken omdat jij vragen stelt en hij zich niet proffesioneel kan gedragen vind ik dat hij even bij gestuurd moet worden door zijn verantwoordelijke. Stel je voor dat deze persoon ooit supervisor word en deze man andere mensen een opleiding geeft dan leven wij in een dictatuur? Indien mijn toon onrespectvol was zou ik hiervoor ook geen klacht gaan indienen dat lijkt mij dom?
Ik mag dan ook aannemen dat u deze onterechte PV's betwist hebt voor de rechtbank en u gelijk gehaald hebt, indien niet, zullen ze toch zo niet ten onrechte geweest zijn.Nee maar u gaat zich wel aan de wetgeving houden. Er lopen genoeg mensen rond die de ene domme pv na de andere binnenhalen. Ik moet spontaan terugdenken aan het topic van enkele weken geleden waar iemand dacht dat hij de snelheidslimiet mocht overschrijden om zo snel mogelijk zijn manoeuvre te kunnen uitvoeren. Zo'n mensen zijn er ook he.Waarom zou ik meer onterechte PVs ontvangen dan iemand anders ?Uw eigen ervaring lijkt mij niet te veralgemenen, aangezien u zeer goed op de hoogte bent van de wetgeving. Zelfs een pak beter dan de gemiddelde agent zou ik zeggen. Als we kijken in het algemeen, denk ik dat de verhouding terechte vs. onterechte pv's helemaal de andere kant op gaat.
Laatste paar jaar 3 onterechte PVs met 3 verschillende voertuigen
Verbalisant gaat dus ook niet vooraf weten dat hij mij verbaliseert![]()
We komen er hier ook vaak tegen waar duidelijk niet correct geverbaliseerd wordt ...
Illustreert IMO dus eerder een fameus maar totaal miskend probleem bij vaststellers