Hallo iedereen
Ik ben student vastgoedmakelaar in mijn 3de jaar en ook dus actief bezig met het samenstellen van mijn eindwerk.
Deze behandelt zowel onderverhuur (via AirBNB) alsook onbewoonbaarheidsverklaring en onbewoonbaarheidsverklaring tussen compromis en akte.
Echter over mijn laatste vraag blijf ik met de handen in het haar zitten. Ik nam in tussentijd ook reeds contact op met een immo kantoor in de buurt en stelde deze bovenstaande vraag maar daar kreeg ik naar mijn gevoel niet het correcte antwoord op mijn vraag. Ik wou via deze weg even polsen of iemand van jullie mij hierbij zou kunnen helpen:
- kan een woning na het ondertekenen van de compromis en voor het verlijden van de akte onbewoonbaar verklaard worden?
- Indien wel (of veronderstel van wel), kan de koper de compromis laten ontbinden of blijft hij gebonden aan zijn overeenkomst vanwege het dwingend recht?
- Indien wel, ( of veronderstel van wel), wie draait op voor de kosten om de woning terug bewoonbaar te maken en dus van de inventaris te krijgen?
Ik hoop alvast dat iemand van jullie mij zou kunnen helpen hierbij, alvast dank bij voorbaat.
Met vriendelijke groeten
J.