Snelheidsboete zonder gecorrigeerde snelheid

eques1995
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Snelheidsboete zonder gecorrigeerde snelheid

#1 , 04 jun 2020 17:35

Beste,

Ik heb een snelheidsboete toegestuurd gekregen. Hier staat echter enkel een werkelijke snelheid op en geen gecorrigeerde snelheid (gecorrigeerde snelheid staat 0 km/u). Ik dacht dat de gecorrigeerde snelheid 6% bedraagt boven de 120km/u, dus dan zou mijn boete wel een serieus pak kunnen verminderen.

Is het hier een optie om deze boete te betwisten of gaat dit niet veel uitmaken? Ik heb namelijk geen zin om nog meer te betalen indien deze betwisting zou verworpen worden.

Het betreft een overtreding die is vastgesteld met een semi-mobiele camera.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat

#2 , 04 jun 2020 20:34

Als u zeker bent dat dit geen vormfout is, en ze dus effectief de niet gecorrigeerde snelheid hebben weerhouden, dan zou ik dat betwisten als ik u was.
Voor hetzelfde geld is het wel de gecorrigeerde snelheid, maar heeft men het verkeerde vakje ingevuld.
Ik heb geen idee of dat een reden is voor vrijspraak.

Weet wel dat u wel de kans heeft, dat als u dit betwist, dat dit zal doorgezet worden naar de politierechtbank (een onmiddellijke inning, die de politie u toestuurt, is een gunst, waarmee u als het ware uw proces afkoopt), waar de tarieven hoger zullen liggen.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”