NALATENSCHAP

l.b.2
Topic Starter

NALATENSCHAP

#1 , 28 sep 2009 22:02

hallo

mijn vader en moeder zijn beiden overleden, ik wil me veilig stellen als ik overlijd

Ik heb zelf als broer slechts één zus, maar ook één halfbroer, zal die halfbroer dan ook erven, en zoja kan ik die halfbroer (die ik trouwens niet ken) onterven door middel van een testament

met dank

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 28 sep 2009 22:44

Beste ,
als u niet getrouwd bent en geen kinderen hebt en u maakt geen testament , wordt hetgeen u te vererven hebt , in twee gelijke parten gedaan. Het ene part wordt verdeeld tussen uw (half)broers en zussen die dezelfde vader hebben als u ; de andere helft tussene degenen die dezelfde moeder hebben als u.
Nu (half) broers en zussen zijn geen reservataire erfgenamen , dwz. die moeten niet een minimum deel van u erven. U kan ze dus volledig onterven. U kan een testament maken ten voordele van één of meerdere van hen. Indien u de u onbekende halfbroer wil onterven , maak dan een testament op ten gunste van uw zus.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

l.b.2
Topic Starter

#3 , 28 sep 2009 22:51

Beste ,
als u niet getrouwd bent en geen kinderen hebt en u maakt geen testament , wordt hetgeen u te vererven hebt , in twee gelijke parten gedaan. Het ene part wordt verdeeld tussen uw (half)broers en zussen die dezelfde vader hebben als u ; de andere helft tussene degenen die dezelfde moeder hebben als u.
Nu (half) broers en zussen zijn geen reservataire erfgenamen , dwz. die moeten niet een minimum deel van u erven. U kan ze dus volledig onterven. U kan een testament maken ten voordele van één of meerdere van hen. Indien u de u onbekende halfbroer wil onterven , maak dan een testament op ten gunste van uw zus.
thankx dus als ik testament maak voor mijn zus krijgt ze alles

Reclame

wanton

#4 , 28 sep 2009 22:59

Jawel.

Ga eens bij een notaris langs voor concretere gegevens en een juiste formulering.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Creatief

#5 , 29 sep 2009 21:56

Beste ,
thankx dus als ik testament maak voor mijn zus krijgt ze alles
Vergeet je testament niet te wijzigen indien je zelf ooit zal trouwen of kinderen zal hebben!

l.b.2
Topic Starter

#6 , 30 sep 2009 22:13

heeft er iemand de juiste inhoud voor een eigenhandig te schrijven testament
thx

Terug naar “Archief”