Mij financieel veilig stellen

JanDW
Topic Starter

Mij financieel veilig stellen

#1 , 04 okt 2009 12:15

Beste,
Dit is mijn eerste keer op dit forum. Ik ben een student en ben samen met een vriend bezig met de organisatie van een evenement.
Onderling hebben wij de afspraak dat hij verantwoordelijk is voor het geld, met andere woorden hij betaald de kosten en bij verlies is hij dan ook geld kwijt en kan mij niets ten laste worden gelegd. Ik sta enkel in voor de organisatie. Bij winst wordt hem het bedrag dat hij geïnvesteerd heeft terug betaald en wordt de winst 50/50 tussen mij en hem verdeeld.
Nu is er een mondelinge overeenkomst maar om mezelf veilig te stellen (daar het over veel geld gaat) wil ik dit ook op papier vastleggen.
Ik heb echter nog nooit een contract opgesteld en weet niet hoe hieraan te beginnen.
Wie kan mij hierbij helpen?

Mvg
Jan De Winter

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 04 okt 2009 16:03

Overweeg om een VZW op te richten, zoals het nu is gaat het om een feitelijke vereniging en dan kan u mede aansprakelijk gesteld worden...mocht het fout lopen natuurlijk...INDIEN er winst is zal u die moeten inbrengen bij uw belastingsaangifte....

Google eens op 'feitelijke vereniging' en kijk eens wat het beste is.

JanDW
Topic Starter

#3 , 04 okt 2009 16:13

De persoon die mede in de organisatie zit heeft reeds een eenmans BVBA. Onder deze BVBA zal het event plaatsvinden. Het is zijn BVBA en ik sta hier volledig los van. Desondanks wil ik 100% zeker zijn dat er mij financieel niets ten laste kan worden gelegd daar ik wel medeorganisator ben.

Mvg
Jan

Reclame

Lex

#4 , 05 okt 2009 09:53

De verantwoordelijkheid in een BVBA is beperkt tot de eigen inbreng, aangezien u geen vennoot bent in die BVBA zie ik niet goed in hoe men u verantwoordelijk kan stellen...Indien u diensten of goederen gaat leveren aan die BVBA wordt u 'MOGELIJKS' wel BTW-PLICHTIG.

Inofrmeer u dus GOED voor u in zee gaat met uw vriend!

Terug naar “Archief”