Hey
Even iets vragen...
Een twee jaar geleden nam mijn vriend een creditcard bij zijn bank.
Maar na enkele keren te hebben betaald, lukte het hem niet meer alles te betalen wegens ontslag, verminderde loon... hoe dan ook, dit jaar is het hem toch gelukt om het verschuldigde bedrag van 2000 euro op zij te zetten en deze begin november te betalen. Hij heeft toen naar de bank gebeld om dit te melden en zij gingen akkoord. Ondertussen had hij wel enkele aanmanningen gekregen tot betaling, maar ja, vermits hij dan toch alles ineens ging betalen, geen gehoor aan gegeven. punt is dat vandaag ons beiden rekening plus spaarrekening is leegehaald door de bank voor de achterstallige betalingen! wij waren ontzet en hebben op dit moment helemaal nisk 0.0 euro voor de rest van de maand, enkel ons huis hebben wij nog kunnen betalen, voor de rest nog niks.
Versta me niet verkeerd, hij heeft geleend en moet betalen, dat is logisch. maar de manier waarop ze het hebben gedaan, dat vind ik er echt over. We hebben meteen naar de bank gebeld en die zeiden dat dat mocht, dat was volgens hen volledig volgens de wet... dat kan best wel zo zijn, maar dat weet ik niet... misschien iemand die het hier wel weet, want... hoe kun je nog een bank vertrouwen als die zomaar aan je gegevens kunnen als ze dat wensen? wij gaan dan ook van bank veranderen en gezworen nooit een creditcard te nemen, dat is voor niks goed, dat is duidelijk.
520 euro hebben ze afgeschreven en nog wat geld, mijn vraag is dan: doe ik 2000-520 euro? volgens hen niet, zou mijn vriend in november dus 2500 euro moeten betalen, klopt dit wel? en ken hier iemand een ombudsdienst, want hebben mail naar de bank gestuurd, met leesbevestiging, ze hebben het gelezen, maar niet gereageerd...
we zijn nog steeds onzet en vragen ons af bij welke bank je je nog veilig kunt voelen? het laat toch een wrang gevoel achter...
iemand die ons meer uit leg kan geven? nogmaals, dat hij het moet terug betalen, logisch, maar ons voor de rest van de maand zonder geld laten, mag dat wel???