Ik denk het volgende te weten: Het item 'garagepoort' is hier al besproken. Het maakt niet uit hoe groot die is, hoe ze er uitziet, of ze wel/niet veel gebruikt wordt. Alleen een voertuig waarvan de nummerplaat aan de poort werd bevestigd mag voor de poort parkeren.
Ik heb zo'n vergunde dubbele poort aan de voorzijde van mijn huis. Aan de poort hangt de nummerplaat van mijn wagen. Achter de poort staat mijn twee-assige aanhangwagen die niet ontkoppeld op de openbare weg mag blijven staan (tenzij gekoppeld aan mijn wagen). Nu heeft de gemeente voor de poort een parkeervak geschilderd. Als een 'vreemde' wagen daar parkeert geraak ik niet met de aanhangwagen op de openbare weg. Een volgeladen aanhangwagen van +400 kg gaan trekken en duwen om te draaien in een hoek van 90° om over het trottoir te rijden naar waar de openbare weg wel bereikbaar is, dat is onuitvoerbaar en er is overigens het risico dat geparkeerde wagens beschadigd raken.
Mijn vraag is dan ook wat primeert in het verkeersreglement op wat: (a) de poort met nummerbord of (b) de parkeerplaats voor personenwagens. Verder vraag ik me af of er een rechtsgrond is om de gemeente te vragen het parkeervak te verwijderen (door bvb de witte lijnen zwart te verven).
1 foto: https://www.dropbox.com/s/wroqel4tcciqf ... k.jpg?dl=0