Dit 'forfait' wordt dus verder beschreven als een voorschot voor de werkelijke kosten waarvoor een afrekening moet worden opgesteld.Voor de totaliteit van deze onkosten wordt een maandelijks forfait aangerekend zoals beschreven in de bijzondere voorwaarden onder de letter F. Het eventueel schuldig saldo tussen de werkelijke onkosten en de reeds betaalde voorschotten wordt desgevallend op het einde van de huurperiode in een afzonderlijke afrekening opgegeven, gestaafd door bewijsstukken. De verhuurder bezorgt aan de huurder de eindafrekening [....]
Scorpioen, ik lees duidelijk in voorlaatste paragraaf van TS #1 omzetting € 70.00 naar forfait ipv van voorschot om te vermijden dat zij de reële meterstanden niet kunnen bekomen.Er staat:Dit 'forfait' wordt dus verder beschreven als een voorschot voor de werkelijke kosten waarvoor een afrekening moet worden opgesteld.Voor de totaliteit van deze onkosten wordt een maandelijks forfait aangerekend zoals beschreven in de bijzondere voorwaarden onder de letter F. Het eventueel schuldig saldo tussen de werkelijke onkosten en de reeds betaalde voorschotten wordt desgevallend op het einde van de huurperiode in een afzonderlijke afrekening opgegeven, gestaafd door bewijsstukken. De verhuurder bezorgt aan de huurder de eindafrekening [....]
Het gebruik van het woord 'forfait' doet geen afbreuk aan het feit dat dit slechts een voorschot is. Dit wordt trouwens bevestigd door de reactie waar de verhuurder zelf schrijft "om onaangename verrassingen te vermijden kunnen we 70 EUR omzetten naar forfait ipv provisie". Tenzij de huurder hiermee ooit akkoord zou gegaan zijn, bevestigt dit enkel dat het ging op een voorschot.
Scorpioen, ik lees duidelijk in voorlaatste paragraaf van TS #1 omzetting € 70.00 naar forfait ipv van voorschot om te vermijden dat zij de reële meterstanden niet kunnen bekomen.
Dus volgens mij duidelijk forfait, en niet herzienbaar en geen voorschot of provisie, .
De verhuurder erkent dat het een provisie is en stelt voor dit om te zetten naar een forfait. Hij erkent dus dat het geen forfait is. Als dit voorstel niet aanvaard werd blijft het een voorschot.dit was het antwoord ‘Meterstanden kunnen we zelf niet aan gezien dat vanop afstand gebeurd door het meteropnamebedrijf. Indien gewenst en om onaangename verrassingen te vermijden kunnen we 70 EUR omzetten naar forfait ipv provisie’
Onder F. wordt niet afgeweken van art. 3 dat bepaalt dat een afrekening zal gemaakt worden van de werkelijk kosten.ook in punt F vind ik het niet terug
Scorpioen,Scorpioen, ik lees duidelijk in voorlaatste paragraaf van TS #1 omzetting € 70.00 naar forfait ipv van voorschot om te vermijden dat zij de reële meterstanden niet kunnen bekomen.
Dus volgens mij duidelijk forfait, en niet herzienbaar en geen voorschot of provisie, .De verhuurder erkent dat het een provisie is en stelt voor dit om te zetten naar een forfait. Hij erkent dus dat het geen forfait is. Als dit voorstel niet aanvaard werd blijft het een voorschot.dit was het antwoord ‘Meterstanden kunnen we zelf niet aan gezien dat vanop afstand gebeurd door het meteropnamebedrijf. Indien gewenst en om onaangename verrassingen te vermijden kunnen we 70 EUR omzetten naar forfait ipv provisie’Onder F. wordt niet afgeweken van art. 3 dat bepaalt dat een afrekening zal gemaakt worden van de werkelijk kosten.ook in punt F vind ik het niet terug
Dat art. 3 is toch duidelijk. Onmiddellijk na het gebruik van het woord 'forfait' wordt gezegd dat een afrekening zal gemaakt worden van de werkelijke kosten. Dit is m.i. dan ook de overeenkomst die partijen hebben afgesloten.