Herkeuring auto

BrentD
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Herkeuring auto

#1 , 21 aug 2020 08:30

Hallo,

Ik ben net terug van de autokeuring in Zemst. Waar er moeilijk gedaan werd over mijn dimlicht. Dit is nooit veranderd van plaats of kleur, en werd 4000km geleden in Mechelen wel goed gekeurd. Nu heb ik een rood attest gekregen en moet ik terug voor dimlichten. Het is ene Mitsubishi evo 8, mag ik de niet gekeurde onderdelen (spoiler, carbon motorkap, open uitlaat,..) terug monteren zoals hij normaal hoort te staan? Dan mogen ze toch alleen de afkeuring keuren, of ben in mis? Ze kunnen toch niet zeggen dat bijvoorbeeld de motor kap en uitlaat niet mogen, aangezien dit geen opmerking is voor herkeuring.

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur

#2 , 21 aug 2020 08:46

In de eerste plaats, waarom werden die niet gekeurde onderdelen verwijderd? Ik denk dat daar uw antwoord zit.

In elk geval, als die onderdelen niet mogen geplaatst zijn, dan zal een iets of wat oplettende wetsdienaar-met-kennis-van-zaken u daar desgevallend wel op wijzen, via een PV bijvoorbeeld.

En de mensen van de keuring zien dat direct, en zullen m.i. uw keuringsbewijs mooi aanpassen. :)

BrentD
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 aug 2020 08:56

Omdat die niet mogen van Belgie, waar niets mag.
Heb deze auto uit Japan gehaald met deze onderdelen erop.
Politie vindt het niet erg, heb al veel agenten gehad die eens komen kijken naar de auto. Nog nooit 1 opmerking over gehad. Een sport auto die als een Elektrische auto klinkt is niet leuk.

Reclame

bosprocureur

#4 , 21 aug 2020 15:47

En het zal zeker niet helpen dat u in uw eerste post de mensen van Zemst al verwittigt van uw komst... :lol: :shock:

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”