Herstelexamens altijd verplicht bij rijverbod?

Sc00p
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Herstelexamens altijd verplicht bij rijverbod?

#1 , 04 sep 2020 18:46

Ik rij al 30 jaar met de wagen en ben nog nooit voor de rechtbank moeten verschijnen, geen ongevallen veroorzaakt en geen zware boetes gehad. Om de paar jaar soms eens een boete van 53 euro als ik per ongeluk een paar kilometer te hard reed.

Ik vrees dat ik nu op een late avond geflitst ben op een baan van 70 tegen 115-118 km/u. Domweg omdat ik eens wou proberen of mijn nieuwe wagen goed kon optrekken :oops: Ik denk dat ik al de gas had gelost als ik de flitser voorbij reed. Het was niet de bedoeling om continue hard te rijden. Gewoon effe gas indrukken voor een paar seconden en terug loslaten. Een quasi verlaten baan 's avonds en ineens stond er een mobiele flitser.

Op wegcode kan je boetes berekenen en afhankelijk van de snelheid zie ik dat het voor de rechtbank komt. Ik vrees dat dit wel eens een randgeval kan zijn.

Ik besef dat ik een boete zal moeten betalen. Eventueel een rijverbod?
Ik vroeg me nu af of een rijverbod altijd samengaat met het opnieuw afleggen van praktijk en/of theorie?
Of dat er in mijn geval ook rekening wordt gehouden met mijn staat van dienst moest dit ooit voor de politierechtbank moeten komen.

Ik rij altijd zoals het hoort op dit na. Dus ik zit nu wel met de poepers :(

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sc00p
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 sep 2020 13:59

Bedankt voor de informatie.
Moest het net iets teveel zijn waardoor het voor de rechtbank moet komen dan is het zo. Een boete en eventueel rijverbod daar heb ik geen problemen mee. Het was mijn stommiteit en ik ben in de fout gegaan dus ik moet op de blaren zitten. Ik hoop alleen geen herstelexamens als dit ooit moest voorkomen, want dat zal ook weer geld kosten en een hoop tijd inkruipen.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”