Beste,
Ik ben zo vrij even het verhaal van mijn zoon hier neer te schrijven:
“In november heb ik een ongeval gehad in Anzegem, ik was alleen en er was geen derde partij aanwezig doch wel schade aan een betonblok. Daags nadien ben ik aangifte gaan doen bij de politie , doordat ik op het moment van het ongeval geen ademtest heb kunnen afleggen ben ik eerlijk geweest tegen de politie in mijn verklaring dat ik 4 pintjes had gedronken, de politie waardeerde de eerlijkheid en zeiden dat ze het nodige gingen doen. Doordat ik onder budgetbegeleding zit draag ik de post direct door naar men begeleider en daar is het fout gelopen en niet aan mijn oren gekomen dat ik moest voorkomen , dit was al eenmaal uitgesteld door de Corona maar de 2e maal is de oproepingsbrief mij ontglipt , doordat ik dus niet aanwezig was noch mijn advocaat werd ik veroordeeld bij verstek met als gevolg ik veroordeeld werd door artikel 42 van het strafwetsboek dwz verval tot recht van sturen voor onbepaalde duur , ik ging hiermee niet akkoord en wou beroep aantekenen. Ik ben naar de griffie gegaan in kortrijk en daar werd me verteld dat beroep aantekenen tegen artikel 42 geen zin had omdat ik het na 6 maand kon terug vragen en beroep aantekenen zelf langer zou duren. Als kers op de taart mocht ik op de griffie per direct men rijbewijs inleveren terwijl mijn job vrachtwagenbestuurder is en ik diezelfde middag nog moest vertrekken. Na 3 maand krijg ik telefoon van de politie (afgelopen week) die me meld dat ik men rijbewijs een maand moest inleveren , toen ik men uitleg deed vonden zij dat er iets niet klopte en zij gingen het verhaal bij de politierechtbank uithoren nu blijkt dat ik men rijbewijs pas in het jaar 2129 , 2129! Zou terug krijgen.“
Tot zover het verhaal, kan men zo maar iemand zijn broodwinning afnemen? Mijn zoon probeert uit een dal te geraken en men steekt hem steeds dieper!
Hij heeft ontslag moeten nemen met onderlinge toestemming, gevolg schorsing van 13 weken.
Hoe kan het dat het rijbewijs moet ingeleverd worden terwijl het al maanden is ingevorderd? En wat met de datum van teruggave 2129? Heeft een agente laten weten...advocaat is volgens mij aan de lakse kant.
Hij wordt van het kastje naar de muur gestuurd en we weten niet hoe dit op te lossen.
Iemand advies? Mvg