origineel vonnis

Alimentatie
Topic Starter

origineel vonnis

#1 , 11 okt 2009 23:14

Wat te doen indien je niet meer in het bezit bent van het origineel vonnis.
Davo aanvaard mijn aanvraag niet aangezien ik het origineel vonnis niet kan voorleggen.
De papa van mijn 3 kids weigert alimentatie te betalen sinds maart 2008. Hoe geraak ik aan een origineel of wie kan ik contacteren voor meer info.
Alvast bedankt voor je advies

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause

#2 , 12 okt 2009 06:33

Davo aanvaard mijn aanvraag niet aangezien ik het origineel vonnis niet kan voorleggen.
De papa van mijn 3 kids weigert alimentatie te betalen sinds maart 2008. Hoe geraak ik aan een origineel of wie kan ik contacteren voor meer info.
Vraag aan jouw advocaat om een copie of ga naar de griffie van de rechtbank en vraag daar een copie.

Alimentatie
Topic Starter

#3 , 12 okt 2009 08:51

Vraag aan jouw advocaat om een copie of ga naar de griffie van de rechtbank en vraag daar een copie.
Heb een copie voorgelegd aan DAVO maar deze weigeren dit formeel.
Zal eens bij de griffie aankloppen. En laat u zeker weten of dit zal lukken.
Dank u voor uw advies.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 okt 2009 19:27

copie is geen afschrift - daar moet van de griffie een stempel opstaan

j.demoor

#5 , 13 okt 2009 10:21

“Art.7.§1...Bij de aanvraag wordt gevoegd de uitgifte of de minuut, voorzien van het formulier van tenuitvoerlegging, van de gerechtelijke beslissing of van de akte bedoeld in artikel 1288, 3° of 4°, van het Gerechtelijk Wetboek, van de uitvoerbare rechtelijke beslissing of van de uitvoerbare schikking, waarin de onderhoudsuitkering wordt vastgesteld of gewijzigd, de stukken van betekening van de gerechtelijke beslissing, evenals de stukken van tenuitvoerlegging...”(21 FEBRUARI 2003. - Wet tot oprichting van een Dienst voor alimentatievorderingen bij de FOD Financiën).

Vraag deze stukken aan de rechtbankgriffie op vertoon van deze tekst en van de kopie van het vonnis in uw bezit.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Archief”