Onderhoudsgeld of niet??

dufour
Topic Starter

Onderhoudsgeld of niet??

#1 , 12 okt 2009 08:33

Ben jaren geleden gescheiden en heb 2 kinderen.
Ik heb geen contact met de kinderen of m'n ex. Ik weet zelfs niet waar ze wonen.
Tot op de dag van vandaag betaal ik wel allimentatiegeld voor beide kinderen.
Nu is het zo dat de oudste 18 is en ik vraag me af of ze reeds een eigen inkomen heeft. Eigen inkomen = stopzetting onderhoudsgeld voor het ene kind,toch?
Heb net gebeld naar het kinderbijslagfonds in Gent en die mochten mij in naam van de privecie geen gegevens verstrekken. Ik moest een advocaat nemen zei ze,met alle kosten die eruit voortvloeien.
Is er hier een andere oplossing voor?

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 12 okt 2009 09:22

Neem eens contact op met de school, zij weten meestal wel of een kind verder naar school gaat of niet...MAAR vergewis u ervan dat u ook nog moet betalen indien het kind in de werkloosheid wachttijd zit.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 okt 2009 19:26

Bij mijn weten moet u als ouder steeds op de hoogte gehouden worden van de verplijfplaats van uw kinderen ( uitg. gerechtelijke beslissingen)
Dus bij de dienst bevolking zal men u zeker met het vonnis erbij kunnen helpen.

Ook het kinderbijslagfonds - loopt dat niet via uw werkgever - kan mits de nodige dokumenten - copie vonnis u de juiste gegevens doorgeven.
U hoeft daarvoor helemaal niet een advocaat te raadplegen - u moet wel de nodige bewijzen voorleggen dat u de rechtmatige aanvrager bent.
Telefonisch gaan ze dat idd niet doen.

Reclame

j.demoor

#4 , 13 okt 2009 10:23

U kan op de overschrijving van onderhoudsgeld voor de meerderjarige vermelden ‘laatste betaling,tenzij u bewijst nog school te lopen’

Vraag desnoods aan een gerechtsdeurwaarder de woonplaatsen op te zoeken in het Rijksregister.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

dufour
Topic Starter

#5 , 14 okt 2009 11:38

Ok,alvast bedankt voor de raadgevingen.

mvgr,

Lex

#6 , 14 okt 2009 11:59

Zou hier toch willen aan toevoegen dat u beter ieder trimester dezelfde vraag stelt!

Een kind kan zich inschrijven in een school en er na x maand mee ophouden!

Terug naar “Archief”