Vader is overleden. hij was de laatste jaren hulpbehoeftig. Hij had een kameraad die veel voor hem deed, en die hij vertrouwde.
Ik heb ondertussen de rekeningen laten blokkeren. Ik wil een afspraak maken met de bank, om al inzicht te krijgen in bepaalde bedragen die van zijn rekeningen zijn gegaan, want er is een vermoeden dat de kameraad toegang had tot de rekening, en zichzelf 'beloonde' voor de hulp die hij wel bood.
Ik mag pas langskomen en inzicht krijgen als ik een attest van erfopvolging heb. Dat duurt wel even natuurlijk.
Dut weet ik niks, en blijft die kameraad heel oppervlakkig.
Is dat effectief zo, dat de bank niet mag toelaten om me al inzicht te geven?Ik wil die man aanspreken, maar wil niet met m'n mond vol tanden staan.
ter info: Deze man biedt aan om alle rekeningen, zoals de begrafenis, eventueel nog zorgkosten, ed , te betalen, zodat ik me van niets iets moet aantrekken. hij had dit zo beloofd aan papa. Je hoort al hoe dit klinkt. Dus ik wil dit niet zomaar laten gebeuren, maar wil eens horen voor ik me in de nesten en kosten werk, in een kluwen van financiële verrichtingen waarin ik het spoor bijster geraak.