Verhuurder dringt dringende werken op, maar weigert gegevens van de werkman te verschaffen, moet ik deze dan toelaten

Aafkes
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Re: Verhuurder dringt dringende werken op, maar weigert gegevens van de werkman te verschaffen, moet ik deze dan toelate

#31 , 13 nov 2020 18:42

@ Lenniek, dus wonen vlaanderen denk ik en als het begin 2021 niet in orde is denk ik dat het doorgegeven wordt aan de wooninspectie, zo begrijp ik het, hoop dat ik juist ben.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Aafkes
Topic Starter

#32 , 13 nov 2020 19:12

In de plaatsbeschrijving staat toch dat de ketel zal nagekeken en indien nodig hersteld worden.... ban alles ophesomde zaken in deze plaatsbeschrijving is zelf amper iets gedaan en de intrinsieke gebreken die zagen we toen uiteraard niet

Aafkes
Topic Starter

#33 , 13 nov 2020 20:55

@ think: ik ben een beetje in de forums gaan bladen en klinkt zoals onze huisbazin haar advocaat. Als ik dom was had de huisbazin haar advocaat le al tot zoveel verplicht ( zoals dat hij zag dat we zijn mail lazen en we per kerende onmiddelijk 3 dagen moesten doorgeven waarop de elektrieker binnen 7 dagen zou kunnen komen en dreigde dat wij aansprakelijkheid gesteld zouden worden terwijl de enige die de wet aan haar laars lapt de huisbazin is ). Dus ik kan me voordtellen dat sommige huurders onder deze druk bezwijken. Het vergt ook veel zo na de werkuren en tenslotte ben ik onwetend maar niet dom. Maar na mij bijna een jaar negeren in al mijn vragen, nu dadelijk een advocaat inschakelen, nog steeds mijn vragen niet beantwoorden... het begint me serieus kwaad te maken en alsof onze lasten al niet genoeg waren ook deze druk. Haar advocaat zei letterlijk dat mijn vragen die ik al maanden stel niet beantwoord zullen worden tot na het bezoek van de elektrieker. Ik heb geantwoord dat dat schandalig is en mijn vragen al dateren van januari 2019, onbeantwoord! En nu plots nadat ik te kennen geef op zoek te haan naar iets anders en huurvermindering vraag, nu schiet ze in actie en dan wel op deze manier. Ik kan begrijpen dat sommige mensen zoals KJ86 misschien door zelf slechte ervaringen, ik weet het niet maar kan me voorstellen fzt er gedacht wordt dat ik de wet wil misbruiken om winst te maken. Maar als alleenstaande papa heb ik zeker recht op een sociaal woning. Ik weet ook dat je voorrang krijgt als onbewoonbaar maar dat boeit me niet. Ik heb ook tot nu geduld gehad. In juli liet ik de huisbazin weten dat ik niet blijf betalen en plots een bericht of elektrieker mag komen deze week nog dus ik geef opnieuw dagen door, dagelijk die dag nog en hoor niets meer.... tot nu ik te kennen gaf weg ye haan en de elektrieker plots miet komen. Ik heb dus effectief een jaar geduld gehad en dat is heel heel lang en tot september heb ik niks dan geduld gehad en altijd mijn goede wil laten blijken maar nu die druk op me leggen en zelfs weigeren vragen te antwoorden, dat verdient niemand en daarom wil ik de huurvermindering, opdat de huisbazin hier tenminste haar profijt niet uitgehaald heeft ten koste van mij en mijn gezin. Beeld het u in, ELKE kookbeurt miserie elke dag opnieuw. Bij verhuren komen niet alleen de lusten maar ook de lasten... dus zal nu even afwachten of de huisbazin wel antwoorden wil. Ik heb gevraagd me voor 20 november mijn vragen te beantwoorden en laat dan iets weten. Het doet zeker deugd dat er wel mensen zijn die uitkijken voor hun medemens, zo dankbaar daarvoor en waarschijnlijk beseffen jullie niet half hoeveel jullie woorden en tips voor mensen zoals ik betekenen!!

Reclame

bosprocureur

#34 , 13 nov 2020 21:28

Misschien even wachten tot een nieuw verslag opgemaakt is, met recente gegevens? En zorg aub dat u iets anders hebt, voordat u zware beslissingen neemt.

Aafkes
Topic Starter

#35 , 13 nov 2020 21:43

Ik zou inderdaad de ontbinding willen aanvragen maar ik durf dat niet vooraleer ik een andere woonst gevonden heb. Een huis met 4 slaapkamers is niet zo evident om snel te vinden blijkt. Ik heb schrik dat als ik de ontbinding nu vraag, ik geen tijd meer zal hebben en op straat zal staan. Of kan je de ontbinding vragen en krijg je dan nog even tijd tot je iets gevonden hebt? Normaal moest de inspectie voor volgende week gekomen zijn maar mevrouw krijgt wat uitstel en stad hoopt dat ze nu in actie schiet. Zeer fijn voor het stad als ze dossier kunnen afsluiten en ook fijn voor stad dat de huisbazin hun een boete moet betalen voor de miserie waar ik in zit maar daar ben ik op dit moment niets mee. Stad heeft mervouw ook duidelijk gemaakt dat indien niet in orde is start 2021 ze het doorgeven aan de woo inspectie. Dat wil zeggen dat net nu ik besloot te vertrekken en oor mij de werken liever niet meer moeten en ze liefst wacht tot ik weg ben.... het erop zal uitdraaien dat de huisbazin alle werken in sneltempo zal will3n doordrijven voor start 2021 net opdat ze in orde is en het niet doorgegeven wordt aan de woo inspectie. En ja u zegt als ik bewijzen heb. Ik heb de smsen en de mails de smsen met de vorige werkman on het zwart die die steeds te laat of niet kwam en het rapport van wonen vlaanderen vraag ik op maar probleem met bewijzen gebreken is dat de huisbazin weigert de gebreken te erkennen. Ze wil zich duidelijk indekken en snel alles laten maken opdat wij net geen verhaal meer hebben, dat maakt dit zo moeilijk. Dat we genegeerd zijn is duidelijk aan te tonen, rapport en plaatsbeschrijving ook maar slechts 1 van beloofde te maken punten van op plaatsbeschrijving is gemaakt. Of is er iemand die wij zelf kunnen aanstellen deze te komen vaststellen privé of zo, misschien moet ik dat maar doen dan als fat bestaat?

Aafkes
Topic Starter

#36 , 13 nov 2020 21:45

Ja een zeer leerijke site hier, echt leuk en zo leren jullie misschien ook bog van elkaar af en toe iets bij. Super top!

freelance

#37 , 14 nov 2020 01:57

@ Aafkes :
Dank voor uw uitvoerige beschrijving . Ik denk dat het nu stilaan duidelijk is voor ons allen hier , in welke situatie u moet leven ( huren ) .
Maar zoiets oplossen gebeurt ook niet in 1 , 2, 3 .

U weet blijkbaar niet wat ik bedoelde , met de huur opzeggen , en dat dit u geld zou kunnen kosten ?
Het opzeggen van een huurcontract is geregeld bij wet . Artikel 20 van het Vlaams Woning huur decreet .
Dat zegt dat een huurder kan opzeggen met een opzegtermijn van 3 maanden ( te rekenen de 1e van de maand na de opzeg ) .
Bijvoorbeeld : u zegt op deze maand , de 3 maanden opzegtermijn beginnen 1 december , en duren tot eind februari . Al die tijd moet u huur betalen .
Maar bovendien , aangezien u nu in uw tweede jaar huur zit , ben u een vergoeding verschuldigd aan de eigenares .
Deze vergoeding bedraagt momenteel 2 maanden huur . ( geloof me : dit staat in de wet , en advocaat eigenares weet dit ook ! ) .

Dan is er verder de suggestie gemaakt om het contract te laten ontbinden . ( ik ga nu niet uitleggen in detail hoe dat allemaal werkt , want dan ben ik morgen nog bezig ) .
U kunt namelijk niet zo maar een ontbinding vragen . Daarvoor moet u om te beginnen voldoende schriftelijke bewijzen hebben over wat er fundamenteel verkeerd loopt .
Het is niet zo , dat u zomaar uw telefoon kunt laten zien aan de rechter , met al die sms berichten . Of uw laptop meenemen om alle emails te laten zien . Daarvoor heeft de rechter geen tijd .
Die email en sms berichten zouden op papier moeten staan , als bijlage in een dossier die u ( of iemand anders die het voor u doet ) moet opstellen . Dit dossier moet zeer kort en bondig zijn , dus u laat het best door iemand anders opstellen .

Ik schat het in ( onder voorbehoud , aangezien ik de woning niet kan zien , en momenteel ook de bewijs stukken niet kan zien ) dat u héél veel kans hebt in het gelijk gesteld te worden .
Dit houd hoogstwaarschijnlijk ook in ( bak er geen zoete broodjes mee ) dat u een financiele tegemoetkoming zult krijgen , maar dat u anderzijds ook zult moeten verhuizen .
En het is NIET zo , dat u onmiddelijk op straat zult staan . U zult voldoende tijd krijgen om een gelijkwaardige woning te zoeken .

Na al wat we reeds gelezen hebben , blijft er weinig twijfel over , dat dit de beste oplossing zal zijn .
Blijven onderhandelen met jan en alleman ( eigenares , advocaat , ambtenaar gemeente , woning inspectie , klusjes mannen allerhande enz.... ) zullen pleisters op een houten been zijn , die zullen voortduren totdat u terug een burnout zult krijgen .
En het vermoeden bestaat dat eigenares en advocaat daar zelfs op aansturen , in de hoop dat u domme dingen gaat doen , waarna zij met uw geld zullen gaan lopen . ( denk aan de 2 maand vergoeding die u schuldig zal zijn , wanneer u NU een opzeg doet . Die 2 maand vergoeding kunnen ze dan netjes onder hun beiden verdelen , en u nog uitlachen ook ) .

Als het aankomt op het ontbinden van het contract , dan zijn er harde bewijzen nodig , en diegenen die de meest harde bewijzen kunnen leveren zijn de wooninspectie .
Dit hebben ze al een keer gedaan ( zeer jammer dat u daar geen kopie van hebt , maar mischien kan deze wel opgeeist worden ) , en de gemeente is er wat al te gemakkelijk mee omgesprongen .
Nu zou er een her-inspectie komen ( die in feite komt kijken WAT er allemaal gedaan is aan de gebreken die ze de eerste keer vastgesteld hebben ) . Hoogstwaarschijnlijk zal dit resulteren in een negatief rapport , en als ze een beetje hun werk doen , zullen ze mischien nog veel meer gebreken vaststellen dan de eerste keer .

ALS dit rapport opnieuw negatief is ( maakt niet uit hoeveel strafpunten ) , dan stapt u daarmee naar de vrederechter , en u zult niet eens zelf iets moeten uitleggen ( of nauwelijks ) .
De conclusie van de vrederechter zal klaar en duidelijk zijn ( en die heeft ietsje meer te zeggen dan een burgemeester ) .
Op die manier bespaart u zichzelf de stress van zelf een dossier te moeten opstellen ( met alle mogelijke sms bewijsjes ) , EN bespaart u zelfs op een advocaat , die u mischien niet eens nodig zult hebben .

Wat bedoeld u hiermee ?
" Normaal moest de inspectie voor volgende week gekomen zijn maar mevrouw krijgt wat uitstel en stad hoopt dat ze nu in actie schiet. "
Hoe weet u dat de inspectie volgende week zou gekomen zijn ? Is er een concrete datum vastgelegd ?
En waarom krijgt eigenares uitstel ? Uitstel van wat ? Wie zegt dat ? De stad ?
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Aafkes
Topic Starter

#38 , 14 nov 2020 02:49

Beste Freelance,
Dat ik moet verhuizen is niet erg en was ik al van plan ;-) en u slaat de nagel op de kop. Het vervelende hier is dat de inspectie oor 23 november zou moeten komen. Maar blijkbaar heeft mevrouw uitstel gekregen tot start 2021 voor het aan een andere wooninspectie zou doorgegeven worden. De man van het stad die ik contacteerde schreef dat iedereen een kans verdient en dat hij mevrouw nog maar eens de kans heefr gegeven in actie te schieten.....alzo krijgt mevrouw uitstel en een 2de kans terwijl zij de wetten breekt, en ik die in deze miserie zit loop hier ook weer nadeel door op want ik wou inderdaad met dat rapport hier een einde aan t maken. Het zit allemaal dus echt niet mee. Tussen haakjes, het is het verhuurkantoor geweest dat me zei fat de herinspectie voor 23 november moest komen. Dus ze waren al zeer soepel wegens corona terwijl mevrouw in januari al niks meer liet weten... en nu nog een 2de kans... anders had ik idd nu een afspraak met advocaat vastgelegd om met dat rapport naar de vrederechter te gaan. Bestaat er iemand die ik kan laten komen zelf om alles vast stellen tot wie ik me zou kunnen wenden daarvoor? Daar mevrouw gisteren door het stad gewezen is op communicatie heb ik wel gevraagd of mevrouw nu eindelijk haar verantwoordelijkheden als huisbazin wil opnemen en dat ze de gebreken niet kan blijben betwisten enerzijds en doen alsof niet bestaande zijn en minimaliseren en dan toch niet komen kijken om ze wel te kunnen vaststellen en erkennen maar dat zal wel niet lukken daar ze er al weken een spel van maken enkel kleine gebreken te noteren en de grote als onbestaande te beschouwen. Ben dat moe maar hoe kan ik bewijzen wat de gebreken zijn als zijn nu tot januari ineens toch werken wilt uitvoeren, dan heb ik niet echt bewijs buiten mijn woord dus hoe los ik dat op? Misschien moet ik me eens tot de burgemeester zelf wenden? En vragen waarom mevrouw een 2de kans krijgt? Mevrouw is steeds poeslief en heeft een goede naam als apothekeres en ik denk dat het daardoor komt. Zoals KJ86 zei, een apotheker is niet tot zoiets in staat... zoiets als vos in schapenvacht. Weermaals erg bedankt, me tot burgemeester zelf wenden?

Aafkes
Topic Starter

#39 , 14 nov 2020 02:50

Ja stad geeft haar 2de kans in actie te schieten hoorde ik vandaag....

Aafkes
Topic Starter

#40 , 14 nov 2020 03:08

Ps: uitstel van de controle, het stad zei wel dat ze eerstdaags een betalingsformulier zou ontvangen van de Vlaamse Overheid en dat mevrouw hier volgens hel zeker op zou reageren en tuurlijk zal mevrouw daarop reageren want de overheid kan ze niet behandelen zoals mij en mijn gezin en dit maakt het nog triester vind ik. De overheid krijgt geld voor mijn miserie en mervouw krijgt uitstel van controle en ik blijf beduusd achter, snap echt niet dat dit kan. Nog een heel fijn weekend aan allen.

bosprocureur

#41 , 14 nov 2020 10:06

Een mailtje naar de burgemeester kan wonderen doen; en zet in CC gerust de dienst in kwestie, en waarom niet een krant, en de verhuurster ?

KJ86

#42 , 15 nov 2020 00:15

Ik snap niet waar dat die haat voor de verhuurder vandaan komt. Er zijn gebreken, maar dat weet je als je een oud huis huurt. In alle eerlijkheid bij ons in de streek zou iemand met uw profiel (alleenstaande met 4 kinderen) zwaar gediscrimineerd worden. Ik vind dat je je moet in schrijven bij de sociale huisvestingsmaatschappijen.

Allereerst heeft de verhuurder uitstel gekregen omdat er geen controles gedaan worden door Wonen Vlaanderen in de lockdown. Het verhaal om mevrouw nog een kans te geven, klopt niet. Alleen hoogdringende zaken waar een ernstig risico speelt, worden afgehandeld. Veel van de zaken die je opsomt, kan wonen Vlaanderen niet quoteren omdat ze niet ernstig genoeg zijn.
Als er een geldig keuringsattest is, heeft wonen Vlaanderen de bevoegdheid niet om de cv-ketel af te keuren.
Stabiliteitsproblemen heb je niet, lekken ook niet.
Elektriciteit komen ze nakijken (als de kookplaat correct is gezekerd, quoteert wonen Vlaanderen niet), Zelf al doet de elektricien zijn werk niet goed, kan de verhuurder in een procedure aantonen dat ze ter goeder trouw gehandeld heeft door een professioneel aan te stellen.
Epc is verlopen (als je geen dakisolatie hebt en/of dubbel glas kan er misschien gequoteerd worden, kan ook zijn dat de onderzoeker het oude epc aanvaardt).
Splinters van de houten vloer worden niet gequoteerd.
De wc wordt niet getest met stoelgang (het gebrek is bovendien gevolg van slecht onderhoud , de sifon van de wc is dichtgeslibd met urinesteen en moet daarom vervangen worden, kan ook opgelost worden met kuisproducten, zie google)
Binnendeuren van slaapkamers en keuken moeten niet functioneren van Wonen Vlaanderen en worden niet gequoteerd.
Volledige wifi-dekking wordt ook niet beoordeeld.
Het vocht in de slaapkamers en eventueel de bel kunnen gequoteerd worden. In een procedure zal de advocaat het vocht afdoen als gebrekkig ventileren en te weinig stoken en als je pech hebt, werkt de bel op het moment dat de woningonderzoeker zich aanmeldt.
Tenzij dat er problemen zijn waar die dat je zelf niet kunt vaststellen, vrees ik dat de woning zal slagen.

Als de verhuurder een huisjesmelker zou zijn, kan die onmogelijk uitstel krijgen. Huisjesmelkerij is een correctioneel misdrijf. Procedure loopt als volgt. De wooninspecteur speelt het dossier door naar de onderzoeksrechter. De onderzoeksrechter geeft opdracht aan een speciaal interventie-team van de politie om binnen te vallen in de woning van de apothekeres, alles wordt in beslag genomen en de verdachte wordt 's morgens vroeg naar een wachtcel gesleurd in afwachting van het verhoor. Dit wordt gedaan om de crimineel te intimideren en ervoor te zorgen dat er geen bewijsmateriaal kan vernietigd worden. Urenlange ondervragingen door politieinspecteurs moeten de crimineel doen zwichten om over te gaan tot bekentenissen.

Think en jezelf claimen geen snulletjes te zijn maar ik zou toch voorzichtig zijn als je van mening bent dat je met een crimineel te maken hebt. Huisjesmelkers zijn vaak betrokken bij mensenhandel en prostitutie. Ze drijven huurders uit met geweld en meestal is er ook sprake van bendevorming. Als je zelf gewelddadig bent en zonder schrik, hou er dan rekening mee dat criminelen ook je gezin zouden durven treffen.

Je mag gerust een procedure starten voor het vredegerecht want het verslag van Wonen Vlaanderen is waardeloos in de rechtbank. Hou er wel rekening mee dat je een dure gerechtsexpert zal moeten voorschieten en dat de procedureslag jaren kan duren. Het is complexe materie en de verhuurder mag zich uiteraard verdedigen in de rechtbank.

Aafkes
Topic Starter

#43 , 15 nov 2020 02:57

@ KJ86: Uw eerste zin zegt genoeg eigenlijk, verschrikkelijk, waar leeft u dan dat apothekers puur omdat ze die naam dragen nobele mensen zijn? Waar leeft u dat ocharme een man die pech heeft in zijn huwelijk en alleen komt te staan gediscrimineerd wordt? Blij dat ik daar niet woon en inderdaad zijn het meestal mensen zoals mij die uitgebuit worden. ( of asielzoekers of illegalen ). Door dis mensen die ons minderwaardig vinden en zoals u zelf zegt in UW buurt gediscrimineerd worden en dus daarom minder zijn dan een gelukkig getrouwd iemand bv..
En dat een oud huis gebreken heeft zoals de splinters natuurlijk!!! Kraakvloer ook maar dat stuk heeft inderdaad ook zijn charmes en daarom huurde ik en dat zou mij normaliter dan ook nooit storen. Maar hoe ik behandeld ben en moet sukkelen om eten op tafel te krijgen... nee alle charme is weg
U beweerd dat mijn verhaal dat mevrouw opnieuw een kans krijgt in actie te schieten niet klopt maar zo heeft de ambtenaar het mij letterlijk gezegd en zo heb ik het op zijn mail. Letterlijk! Raar dat zoals u beweerd controles niet kunnen doorgaan wegens COVID, maar anderzijds kan deze dringende herstelling wel opgelegd worden tijdens Corona... de werken die beschreven zijn volgens de huisbazin haar advocaat zijn deurbel, lamp en zekering vuur nakijken, dit lijkt me thans niet hoogdringend!!!!! Een waterlek of de gebreken volgens mijn verhaal wel. Moet ik iemand toelaten tijdens corona voor zekering vuur, lamp en bel? Leef zo al meer dan een jaar dus die 3 kleine zaakjes die de advocaat ons doorgaf kunnen dan toch ook wel wachten toch daar deze niet hoogdringend lijken. Togh ook hier weer mijn blijk ban goede wil en gaf toch voldoende data door.
Wonen Vlaanderen heeft de bevoegdheid misschien niet voor de ketel maar in de plaatsbeschrijving stond dat dit nog in orde gemaakt zou worden, toch nog steeds geen werkende thermostaat en torenhoge verwarmingskosten verklaarden de vorige vorige huurders dat de druppel geheven heeft toen indertijd te verhuizen en dat let epc 382 .. raar. Van alle punten die op plaatsbeschrijving beloofd werden maar 1 weggewerkt. U stelt dat de huisbazin in de procedure kan stellen dat ze ter goeder trouw gehandeld heeft. Dit kan ze zeer zeker niet!!! De verhuurder verhuurde reeds aan vorige huurders een gebrekkig huis. Vervolgens werd mevrouw ingelicht over de slechte staat van de woning door deze huurders maar heeft geweigerd deze gebreken te verhelpen tijdens hun verblijf zoals de wet dit voorschrijft en deze zijn noodgedwongen wel moeten vertrekken. Vervolgens heeft de verhuurder nagelaten aan de gebreken te verhelpen vooraleer opnieuw te verhuren . Vervolgens werd de verhuurder zelfs door de burgemeester gewezen op de gebreken. Normaal gesproken breng je dan binnen ongeveer 3 maanden alles in orde! Gelet op het lange talmen zelfs nu om tot de nodige herstellingswerken over te gaan, is een strafrechtelijke procedure zeker verantwoord. De verhuurder kan zich dus niet excuseren op basis van onwetendheid en enkel een strafrechtelijke optreden kan er dan nog toe leiden dat de winsten die daarmee gegenereerd werden op andermans miserie, afgeroomd worden eens de administratieve procedure doorlopen is. Huurders die komen en gaan, onbewoonbaarverklaring, mij negeren. Dan had mevrouw maar moeten komen kijken en in dialoog gaan maar wij zagen nog geen elektrieker tot op heden, gaven wel datums door en kan elk moment komen maar u zegt dat mevrouw zich kan beroepen op te goeder trouw en dacht dat de elektrieker zijn werk goed deed, mits we geen elektrieker zagen ... kan deze ook geen slecht werk geleverd hebben en te goeder trouw aangehaald worden zoals u zegt of niet? U zegt ook dat voor het vocht aangehaald zal worden dat slecht verlucht wordt? De inspectie kwam toen we er net inhuisden en de meter die vocht aangaf deed dat zeker niet omdat wij slecht luchten... Het vochtprobleem staat in de plaatsbeschrijving vermeld en dat het aangepakt zou worden. Excuzeer maar een plastiek aan de buitenkant hangen die een maand later gaat waaien. Ik heb schriftelijk start januari dat de werken gedaan waren en ben sinds die sms genegeerd. U stelt dat ik moet uitkijken als het echt een huisjesmelker is... u bent echt van mening dat een apotheker geen huisjesmelker kan zijn, dat is duidelijk. 11 maanden stel ik al vragen en 11 maanden wordt ik genegeerd en zelfs nu vandaag nog steeds geen anwtoord op mijn vragen... ik denk niet dat een rechter dat zal appreciëren. En misschien kan ik inderdaad beter naar de krant stappen en tevens mevrouw ook aangeven voor alle zwartwerk dat verricht is en dan ontvang ik misschien geen huurvermindering maar dan zal mevrouw toch merken dat niet alles ongestraft blijft... Ook hier geld dat je niemand een auto kan verhuren zonder remmen! Wat de huisbazin hier doet is uitermate ernstig en getuigt benevens aan een totaal gebrek aan normbesef van een rabiaat volgehouden misprijzen voor de menselijke waardigheid en u minimaliseert alles en ik zou een sociale woning moeten betreden? Neen bij het huren komen niet enkel de lusten maar ook de lasten. Ik heb een stevig gevoel voor rechtvaardigheid en de huisbazin is er serieus over gegaan. Prettig weekend nog verder

Aafkes
Topic Starter

#44 , 15 nov 2020 03:09

Beste KJ86 wat u zegt over het toilet... de loodgieter zei bij aanvang huur dat nieuw toilet nodig was, wat het probleem ook is. De huisbaas dient het op te lossen. Wil er ook op wijzen dat de vorige vorige huurders al problemen mer de toiletten hadden. Naar hun verklaring is er tijdens hun verblijf éénmaal iemand gekomen voor het toilet daar er toen al problemen waren. Verder als dat werd er ook daar over andere gebreken zeer licht gegaan. Het moge duidelijk wezen dat wat het probleem met het toilet ook is qua afvoer mervouw dit al lang fatsoenlijk had moeten laten oplossen.

Aafkes
Topic Starter

#45 , 15 nov 2020 03:15

En indien nodig stel ik zeker een gerechtsexpert in, ik laat het hier zeer zeker niet bij. Ik vind dat zelfs een schitterend idee van u. Ik vraag al even hoe ik de gebreken zelf kan laten vaststellen. Met een gerechtexpert dus. Hoe vraag ik deze aan? Van mij mag het jaren duren, als mevrouw haar straf maar niet ontloopt. Dus hoe stel ik zo een expert aan? Via advocaat aanvragen?
U beweerd dat ik mevrouw een misdadiger noem en ja dat vind ik inderdaad zeer misdadig zo een pand verhuren, de huurder negeren en als deze dit niet blijft pikken en naar de vrederechter wil ineens dringende werken zoals deurbel, zekering vuur en lamp nakijken??? Mevrouw tal van keren gevraagd te komen kijken... dus uwe ter goeder trouw??

Terug naar “Huren”