Adoptie en erfenis

waterproof
Topic Starter

Adoptie en erfenis

#1 , 13 jul 2006 19:45

Mijn vriendin en ikzelf gaan trouwen. Ik heb kinderen, mijn vriendin niet. Daar zij vroeger unfair is behandeld door haar ouders wil mijn vriendin niet dat haar ouders van haar erven als ze voor haar ouders zou komen te overlijden.
Bestaat hier een mogelijkheid voor? Wij hebben gehoord dat een "financi?le adoptie" van mijn kinderen of een gewone adoptie van ??n van mijn kinderen een oplossing zou zijn.

Hoe zit het met de wet ivm het adopteren van een kind van je partner, rekening houdend dat dit kind meerderjarig is. Is dit mogelijk? Dan is het probleem gelijk opgelost.

dbv

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 13 jul 2006 22:39

Kinderen kan men niet onterven. Ouders , die in bepaalde gevallen ook reservataire erfgenamen zijn , kunnen wel onterfd worden indien men bij testament alles overmaakt aan de echtgenoot/ote. Laat dus deze clausule opnemen in uw huwelijkscontract of de vriendin maakt een testament ten voordele van uzelf. Dit probleem is ook van de baan als U beiden samen een kind zouden krijgen.

waterproof
Topic Starter

#3 , 13 jul 2006 23:14

dankjewel.

Kan je ook zeggen hoe het zit met adoptie van een meerderjarig kind. Is dit mogelijk?

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”