Busnummer Gekaapt

MCO
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Busnummer Gekaapt

#1 , 26 dec 2020 10:23

Sinds kort zijn er nieuwe buren in her appartement boven ons. Wij hebben bus 2 en n u krijgen wij de post van de bovenburen in de bus met vermelding busnummer 2 inplaats van hun busnummer 1. (elektriciteit, gas,eigenlijk alles). Op de gezinssamenstelling staan zij niet op maar wijkagent is ook nog niet langs geweest voor hun domicilie dus we weten niet wat ze op het gemeentehuis hebben aangevraagd.

We hebben gepraat met deze buren maar ze snappen het niet.

Wat kunnen wij nu doen ?

Alvast bedankt
Marc

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 26 dec 2020 11:51

Wat staat er in uw huurcontract en wat staat er in hun huurcontract? Als uw busnummer 2 is (in uw huurcontract) dan is dat wel het correcte. Misschien staat er een fout busnummer in hun huurcontract? Of gaan ze uit van de volgende logica: gelijkvloers = bus 1, verdieping = bus 2? Toon uw huurcontract aan de buren. Dan snappen ze wellicht wel dat dit uw busnummer is.

LYNX XX

#3 , 26 dec 2020 12:05

Best informeren bij de gemeentediensten. Want in een blok met links als rechts appartementen ;
volgende regeling : gelijkvloers links nr. 1 gelijkvloers rechts nr. 2 eerste verdieping links nr. 3
eerste verdieping rechts nr. 4 en zo voort naar boven.

Reclame

MCO
Topic Starter

#4 , 26 dec 2020 12:22

Wat staat er in uw huurcontract en wat staat er in hun huurcontract? Als uw busnummer 2 is (in uw huurcontract) dan is dat wel het correcte. Misschien staat er een fout busnummer in hun huurcontract? Of gaan ze uit van de volgende logica: gelijkvloers = bus 1, verdieping = bus 2? Toon uw huurcontract aan de buren. Dan snappen ze wellicht wel dat dit uw busnummer is.
Volgens hen staat er op hun huurcontract busnr 001 maar als ik zeg je zet op brieven "bus 2" dan zeggen ze dat ze dit niet doen. Ik weet niet of zij het niet willen of kunnen begrijpen het is een muur waar je tegen spreekt wel vriendelijke mensen voor de rest. Dus graag geweten wat ik nog kan ondernemen.

LYNX XX

#5 , 26 dec 2020 12:35

De gemeentedienst/wijkagent op de hoogte brengen. Zij zullen dan wel snel wijzigen.

mava105

#6 , 26 dec 2020 12:38

Brieven terugsturen naar afzender met de vermelding "onbekend op dit adres"

LYNX XX

#7 , 26 dec 2020 12:50

Brieven terugsturen naar afzender met de vermelding "onbekend op dit adres"
ook goed bij hardleersheid

MCO
Topic Starter

#8 , 26 dec 2020 13:13

Bedankt voor de tips

Thomas Morus

#9 , 27 dec 2020 12:57

Logisch, Het gelijkvloers is dan bus 100 en de tweede verdieping 102.
Bij alle panden mij bekend volgt men die ratio.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

mava105

#10 , 27 dec 2020 16:50

vele verhuurders gooien overal hun klak naar en kennen geen fluit van de wetgeving op verhuren van panden.
Van vele huurders kan je juist hetzelfde zeggen :evil:

mava105

#11 , 27 dec 2020 19:48

Eb hoeveel honderden huurders kennen hun verplichtingen tov de verhuurder?

Lanox

#12 , 27 dec 2020 21:03

@Think: TS geeft geen enkele concrete informatie waaruit blijkt dat de verhuurder hier in de fout gaat. Dus stop aub met uw klaagzang over verhuurders vooraleer er weer een topic moet worden afgesloten. De TS is hier ook niet mee geholpen.

cesto

#13 , 28 dec 2020 07:15

“Kaping van een busnummer” lijkt me wel overdreven… Het gaat waarschijnlijk alleen om een fout.

Ik zou gewoon tegen de postbode zeggen dat jullie geen post wensen te ontvangen die aan iemand anders geadresseerd is en dat hij even moet opletten met de namen van de bewoners van het pand. Ik neem trouwens aan dat jullie naam netjes op de brievenbus staat en die van die buren ook.

bosprocureur

#14 , 28 dec 2020 09:04

Eb hoeveel honderden huurders kennen hun verplichtingen tov de verhuurder?
Daar zijn er ook wel natuurlijk, maar het is aan de verhuurder hen bij de start van het contract aan de regels te herinneren samen met zijn contract.
En nu gaat de vraag zijn, waar staat dat geschreven zeker?
Inderdaad :)

mava105

#15 , 28 dec 2020 10:30

Ik zou gewoon tegen de postbode zeggen dat jullie geen post wensen te ontvangen die aan iemand anders geadresseerd is en dat hij even moet opletten met de namen van de bewoners van het pand. Ik neem trouwens aan dat jullie naam netjes op de brievenbus staat en die van die buren ook.
Postbode moet voorrang geven aan het adres en niet aan de naam.
Voorbije donderdag nog een discutie hierover gehad in het plaatselijke postkantoor (postpunt). bpost had bij mij donderdagmorgen een pakje afgegeven bij mij. Toen hij al vertrokken was zag ik pas dat er een vreemde naam opstond, maar wel met juiste adres. Omdat ik toch nog in het postpunt diende te zijn, pakje meegepakt. Daar zegden ze me dat er geen probleem was, gezien het op het juiste adres was afgeleverd, en ze weigerden het terug te nemen. Pas toen ik naar het postkantoor zelf ging kon ik het achterlaten voor terugzending naar afzender, maar ze zegden me nog eens dat eigenlijk enkel het adres telde (straat, huisnummer, postcode en gemeente)
Naam is enkel bijkomende info.

Terug naar “Administratief recht”