Derdenbeslag op bankrekening

FreelancerIT
Topic Starter

Derdenbeslag op bankrekening

#1 , 29 dec 2020 17:38

Eerder vandaag ontving ik een brief van de dienst "Invordering natuurlijke personen". Mijn aanslag voor 2019 is nog niet betaald, waardoor zij nu overgaan op een derdenbeslag bij mijn financiële instelling.

Dit beslag is intussen uitgevoerd. Van mijn bedrijfsrekening (hoort toe aan een bvba) blijven ze tot nu toe af.

Ik probeer uiteraard een akkoord te bekomen, alleen is het hier vrij moeilijk. Het bedrag staat al een tijdje open, ik heb meer dan 7 maand geen inkomsten gehad waardoor ik aan een eerder bekomen afbetalingsplan niet heb kunnen voldoen. Ik heb ook nu pas de mogelijkheid om aan betalingen te kunnen beginnen. Al die tijd zonder inkomsten heeft voor een redelijke put gezorgd, met andere reeds lopende akkoorden heb ik jammer genoeg niet zoveel ruimte meer.

Nu is mijn vraag eenvoudig: wat kunnen ze zoal doen. Beslag leggen op goederen en zo, dat weet ik. Maar wat kunnen ze nog doen?
  • Kunnen ze de uitkering van mijn echtgenote aanslaan?
  • Kunnen ze aan de inkomsten/tegoeden van mijn bvba aan
  • ...
Ik vraag dit louter om een idee te krijgen van wat ze in het ergste geval kunnen doen.

Zoals steeds: ik vraag geen meningen, geen preken. Gewoon een technische uiteenzetting van hun mogelijkheden.>

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 dec 2020 18:00

Ze kunnen ook op uw aandelen van je BVBA beslag leggen, maar als er geen centen zijn dan hebben ze ook niks. ze kunnen u persoonlijk failliet verklaren
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

FreelancerIT
Topic Starter

#3 , 29 dec 2020 18:09

En hoe doen ze dat (beslag op aandelen)?

Reclame

FreelancerIT
Topic Starter

#4 , 31 dec 2020 11:05

Intussen bezig een regeling te bekomen via het NSZ. In de hoop dat die het gedaan krijgen.

Alleen moet alles blijkbaar via aangetekend schrijven verwerkt worden. Vrij vervelend.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”