Ik woon samen met een vriendin in een appartement. Ik ben eigenaar van het appartement. Alle fakturen staan op mijn naam. Mijn vriendin is geen eigenaar of huurder van mijn appartament en geen enkel faktuur staat op haar naam. Mijn vriendin is 21 jaar en heeft momenteel enkel een inkomen als studentenjob. Ik was vroeger werkloos. Toen ik werkloos was heb ik haar gedurende een paar weken als persoon ten laste aangegeven bij de uitbetalingsinstelling van de werkloosheidsuitkering. Momenteel heb ik werk gevonden, op mijn werk heb ik haar niet aangegeven als persoon ten laste.
Zij is gedomcilieerd op mijn adres maar ik heb nooit iets ondertekend waarin ik aanvaard dat zij bij mij woont. Mijn vriendin heeft een maand geleden mijn appartement verlaten en is verhuisd naar een andere woonplaats. En plotseling komt ze terug en eist ze bij mij in te trekken zonder mijn toestemming. Momenteel is zij nog altijd op mijn adres gedomicileerd. Ze zegt dat zij de mogelijkheid heeft om mij buiten te zetten in het appartement waarvan ik eigenaar ben. Zij zegt ook dat zij mij alimentatiegeld kan laten betalen als ik haar buiten zet.
Wat zijn mijn rechten en haar rechten ?
Heb ik het recht om haar buiten te zetten ?
Heeft zij het recht om mij buiten te zetten in het appartement waarvan ik eigenaar ben ?
Kan een samenwonende vriendin alimentatiegeld eisen ? Zoja, in welke gevallen ?