kan ik als wernemer beboet worden door de sociale inspectie

KRISBOC
Topic Starter

kan ik als wernemer beboet worden door de sociale inspectie

#1 , 18 nov 2009 19:56

Beste ,
Ik ben als arbeider aangesproken door mijn werkgever omtrent het privé gebruik van GSM en camionette . Volgens mijn werkgever zou hij controle
hebben gekregen van de sociale inspectie . In het verleden zijn daar nooit
problemen rond geweest . Nu beweert mijn werkgever echter dat ik een
een deel van mijn privé gebruik vanuit het verleden dien te betalen . En dat hij dit moet kunnen voorleggen bij de volgende controle . Kan hij mij daartoe verplichten ? En indien ik niet betaal , bestaat dan de mogelijkheid dat er moet betaalt worden wanneer hij dit doorspeelt aan de sociale inspectie ?

dank bij voorbaat ,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 30 nov 2009 17:37

Nu beweert mijn werkgever echter dat ik een
een deel van mijn privé gebruik vanuit het verleden dien te betalen . En dat hij dit moet kunnen voorleggen bij de volgende controle . Kan hij mij daartoe verplichten ?
dergerlijk privégebruik is een waardeerbaar voordeel in geld waarop u rsz en belastingen moet betalen . indien je weigert zullen zij u dwingen te betalen met alle extra kosten er bovenop . indien zij het dossier overmaken aan de fiscus kan u zich nog aan een rekening verwachten . je moet er wel opletten dat je werkgever hierop vakantiegeld moet betalen

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 30 nov 2009 17:48

"dergerlijk privégebruik is een waardeerbaar voordeel in geld waarop u rsz en belastingen moet betalen . indien je weigert zullen zij u dwingen te betalen met alle extra kosten er bovenop . "

Voor het privé gebruik van GSM was dat tot nog toe evenwel niet het geval.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Andere”