Ettelijke maanden geleden heb ik een goeie vriend uit de nood willen helpen door hem "tijdelijk" bij mij te laten inwonen.
Op dit ogenblik staat zijn domicilie dus op mijn adres en betaald hij maandelijks een deel van de vaste onkosten.
Jammer genoeg ontstaan er steeds meer spanningen en krijg ik het gevoel bevelen te mogen opvolgen in mn "eigen huis" door mn mede inwoner.

"Doe dit, doe dat, maak dat, zorg dat je... waar ben je, hoelaat thuis, ...."
Om dan nog maar te zwijgen van het hoge gas/water/elek verbruik die ik zienderogend maar moet accepteren (binnenkort krijg ik mijn jaarlijkse afrekeningen).
Ondertussen gaat het spelletje zo hoog dat de inbraakcameras afgeplakt worden door hem, ik moet mn eigen slaapkamer op slot zetten, ... etc
(Wegens meerdere inbraakpogingen een jaar geleden heb ik een alarm installatie met camerabewaking laten installeren bij mij binnen. Maw, mijn kotgenoot is op de hoogte dat hij op bepaalde plekken gefilmd wordt.)
Zo weet ik ondertussen dat hij volk over de vloer laat komen waar nochtans duidelijk is afgesproken dat die individu niet mocht binnenkomen (zelfs niet mocht weten waar ik woon - persoonlijke redenen)
Het klinkt dus aannemelijk dat ik hem zo snel mogelijk buiten wil zetten want zo kan ik niet meer verder leven. Mijn eigen privacy in mijn eigen kot is ... foetsie.
Mag en kan ik hem zomaar (al dan niet met termijn) buiten zetten?
Hij beweert wel actief op zoek te zijn naar een nieuwe woonst maar ik heb de indruk dat dit maar loze beloftes zijn en dat hij het gewoon laat aanslepen.
Gerechtelijke stappen wil ik op het allerlaatst houden.