inwonen terminaal zieke vader

boompje
Topic Starter

inwonen terminaal zieke vader

#1 , 23 nov 2009 10:50

Hallo,

wat zijn de gevolgen indien mijn broer bij mijn terminaal zieke vader gaat inwonen wat betreft vruchtgebruik van het huis na zijn overlijden. Vader woont nu nog alleen, vrouw is al gestorven.

En nog een vraagje, kasbons aan toonder, dienen die geregistreerd te worden ergens om te vermijden dat er na de erfenis één van de familieleden mee aan de haal gaat (in dit geval misschien mijn broer).

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 23 nov 2009 12:30

"wat zijn de gevolgen indien mijn broer bij mijn terminaal zieke vader gaat inwonen wat betreft vruchtgebruik van het huis na zijn overlijden. Vader woont nu nog alleen, vrouw is al gestorven

Na het overlijden van vader zal het huis, waarvan jullie nu al ieder voor 25 percent de blote eigendom hebben ieder voor 50 percent in volle eigendom bezitten. Vanaf dan is er geen vruchtgebruiker meer.

"dienen die geregistreerd te worden ergens om te vermijden dat er na de erfenis één van de familieleden mee aan de haal gaat"

Indien die effecten op een effectenrekening worden geplaatst kan één van de erfgenamen die niet meer doen verdwijnen. Indien vader de effecten aan toonder in materiële vorm bewaart kunnen ze inderdaad "verdwijnen" en zal het meestal nit envoudig zijn om te bewijzen wat er juist is gebeurd.[/b]

boompje
Topic Starter

#3 , 23 nov 2009 14:41

Dank voor je snelle reactie...

ivm de kasbons aan toonder: mijn vader kocht die op dezelfde bank als waar hij zijn zicht- en spaarrekening heeft en inde op diezelfde bank jaarlijks zijn interestcouponnetjes. Zou men op basis daarvan dan kunnen bewijzen dat ze bestonden ?

Reclame

roharro

#4 , 23 nov 2009 16:38

Ja opent in ieder geval mogelijkheden. Zo kunt u ook de nummers terugvinden van de effecten en ingeval van "verdwijning" ze misschien laten blokkeren.

Terug naar “Successie- & Registratierechten”