Ik hoop dat je een bezoekje aan de politierechtbank mag brengen en dat men je eens piekfijn vertelt wat je hebt mispeutert.
Vind ik héél attent en lief van u!
Vindt u dat trouwens ook niet een beetje hypocriet? Recent onderzoek (week of 3 geleden, zoek maar op google) wees uit dat één op drie voetgangers
regelmatig de straat over steekt terwijl het rood is (en je zegt het zelf in Brussel en andere grootsteden gebeurt het continu). Beweer jij nu dat jij die ene persoon bent die dat nooit doet (tenzij je natuurlijk dagelijks 10meter naar je auto aflegt en 10 meter terug van je auto naar je huis...)? Het is voor een groot deel een structureel probleem, sommige(!) verkeerlichten zijn nu gewoon héél onefficient (zie nederland waar ze bezig zijn met een grootschallig project om hun verkeerlichten efficienter te maken)
Maar oké daar gaat het hier nu niet om, de discussie ging om het feit of zo'n overtreding gezien wordt door de wet als een eerste graads of een derde graads overtreding (en dat staat los van alle subjectieve belevingen), met andere woorden breng ik in andere woorden de veiligheid van anderen rechtstreeks of onrechtstreeks in gevaar. Wel ik heb vandaag mijn boete gekregen en die is 50 euro, dus volgens de wet breng ik de veiligheid van enkel ik in gevaar.
(nog eventjes zitten verder denken en eigenlijk maar logisch ook, je kan dezelfde discussie voeren over het al dan niet fietsen met licht... terwijl dat ook maar een overtreding is van 1e graad....)