Feitelijk samenwonend en huis gekocht met openstaande lening

Belphy
Topic Starter

Feitelijk samenwonend en huis gekocht met openstaande lening

#1 , 27 nov 2009 15:56

Hallo, ik ben/was reeds 6 jaar samen met mijn vriendin waarvan 2 jaar samenwonend.

1e jaar huis gehuurd maar dan samen een huisje gekocht september 2008 begonnen met de lening

Daar haar ouders een substantieel bedrag hadden bijgedragen om registratiekosten en notariskosten e.d. te dekken hebben we bij de notaris dan ook laten noteren dat de verdeling 60 - 40 is. 60 voor haar natuurlijk.

Wij gaan als vrienden uiteen lees geen vechtscheiding. En ik wil dus niet dat we hier ruzie om moeten gaan maken, noch wil ik niet als een geldwolf overkomen(zo ben ik niet en zij ook niet). Het eerlijkste en netste is wat ik wil verkrijgen.

Zij wil graag in het huis blijven wonen en ik heb daar hoegenaamd geen probleem mee dat mag ze.

Maar wat is nu de beste gang van zaken? Wat ik lees is dat ik mss best even met haar gewoon naar de notaris ga voor een gesprek en kijk wat er daar geregeld kan/moet worden en wat de kosten gaan zijn voor haar om de akte over te zetten enzo en natuurlijk ook met de bank gaan praten om te kijken wat er moet gebeuren met de lening. Staat ook op beide namen natuurlijk.

Is dit correct is dit alles wat moet gebeuren mbt tot het huis?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Belphy
Topic Starter

#2 , 30 nov 2009 19:44

Iemand die me kan helpen eventueel?

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”