Pro-deo en vergoeding

JohnD
Topic Starter

Pro-deo en vergoeding

#1 , 29 nov 2009 14:56

Ik weet niet of dit de juiste plaats is voor deze vraag ...

Als iemand recht heeft op een pro-deo wil dat nog niet zeggen dat hij er gebruik moet van maken.

Verschillende gewone pro-deo en non pro-deo doen niet altijd genoeg hun best. Ik spreek uit ervaring. Het is natuurlijk best mogelijk dat ze overbelast zijn. Dat is het probleem van de klient niet natuurlijk.

Nu weet ik dat je geen overeenkomst kan maken met je advokaat om hem iets meer te honoreren indien hij je zaak wint.

Kan hier op de een of andere wijze toch geen mouw aan aangepast worden ?

Ik zit nu reeds bij mijn 2e pro-deo omdat de eerste amper iets deed. Hij had na 3 maanden en in totaal een 10-tal uren discussies (op mijn uurwerk genoteerd > bvb afspraak 10:00h en einde 12:40h), nog steeds niet de minste kennis over mijn dossier. Omdat dit een openbaar forum is kan ik spijtig genoeg niet in verdere details treden, maar wil dat gerust per PM doen aan de anciens van dit forum.
Ik wil mijn huidige pro-deo dus gewoon wat "stimuleren".
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bartie

#2 , 29 nov 2009 16:19

Als uw zaak in het administratief recht thuis zou horen, dan kan ik wel begrijpen dat heel wat (pro deo) advocaten hier weinig kaas van gegeten hebben...
Vraag hem of hij iets kan doen, en zo ja wat hij gaat doen of als hij u zou doorverwijzen....
Dit bericht betreft geen officieel juridisch advies. Vaak hangt alles af van feitelijkheden, die pas uit lezing van de officiële gegevens blijken...

JohnD
Topic Starter

#3 , 29 nov 2009 21:42

Als uw zaak in het administratief recht thuis zou horen, dan kan ik wel begrijpen dat heel wat (pro deo) advocaten hier weinig kaas van gegeten hebben...
Vraag hem of hij iets kan doen, en zo ja wat hij gaat doen of als hij u zou doorverwijzen....
Doorverwijzen is out of the question omdat dan het verschil met een pro-deo dan niet alleen te groot word, maar dat ik met die non-pro-deo dan toch ook niet extra zou kunnen honoreren.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Reclame

Bartie

#4 , 30 nov 2009 23:06

Doorverwijzen is out of the question omdat dan het verschil met een pro-deo dan niet alleen te groot word, maar dat ik met die non-pro-deo dan toch ook niet extra zou kunnen honoreren.
Doorverwijzen naar een andere pro deo advocaat he ;)
Dit bericht betreft geen officieel juridisch advies. Vaak hangt alles af van feitelijkheden, die pas uit lezing van de officiële gegevens blijken...

JohnD
Topic Starter

#5 , 01 dec 2009 00:55

Doorverwijzen naar een andere pro deo advocaat he ;)
Nou ja ik zit nu aan mijn derde. Vervelend van dat tijdverlies natuurlijk.

Seth

#6 , 12 apr 2010 14:15

Mijn pro-deo zinspeelde al vrij direct op een extra compensatie.
Hij stelde dat ze soms een jaar kunnen wachten op vergoeding als ze pro-deo werken en dat een directe betaling van de cliènt dan goed doet.

als jij ervan overtuigd bent dat je advocaat beter werk zou verrichten mocht hij door jou direct betaald worden kun je daar wellicht ook op inspelen.

Gegroet,

Terug naar “Administratief recht”