Omdat ik dit in eerste instantie een zeer lovenswaardig idee vond, aangezien je met dit idee de kinderen duidelijk op de eerste plaats stelt, ben ik hierover zonet een discussie gestart met manlief. Niet dat wij 'plannen' hebben in die richting, allesbehalve, we zijn zeer gelukkig met elkaar

Maar ik vond het dus zoals al gezegd een heel interessant idee en vandaaruit begonnen we bepaald scenario's te overlopen.
Onze conclusie is spijtig genoeg dat het ons een onhaalbare kaart lijkt.
-Zoals Tope reeds aanhaalt: wat als er nieuwe partners in het spel komen? Die moeten dat idee dan ook al allemaal 'emotioneel gezien' zien zitten maar bovendien: hoe pak je dat praktisch aan? Dat zijn spullen van 4 personen die permanent in hetzelfde huis moeten blijven liggen. Of zijn al die 4 personen dan van plan om telkens hun valiesje te maken? Ik veronderstel dat, als er een goede verstandhouding is tussen de ouders, dit voor de kinderen niet zo zal zijn. Zij zullen, buiten hun schoolspullen, hopelijk toch wel bv. toiletspullen enz. ter beschikking hebben in beide huizen waar ze verblijven zodat die niet altijd mee van hot naar haar moeten worden gesleurd. Ik kan me inbeelden dat je het juist leuk vindt om in je huis spullen te hebben van je kinderen, ook op de momenten dat ze niet bij jou verblijven. Maar dat lijkt me net iets anders met de persoonlijke spullen van je ex-man/vrouw, laat staan dat daar dan ook nog eens spullen van de nieuwe partner van je ex bovenop komen. Nog zoiets: de ene ex-partner is misschien al wat ordelijker dan de andere... zet je op deze manier dan ook de deur niet open voor wekelijkse conflicten over de staat waarin je ex-partner het huis voor jou heeft achtergelaten? Wie doet de was en strijk van de kinderen? enz...
-Eigenlijk, als je er dieper over nadenkt, bestaat de mogelijkheid toch ook dat zulke situatie voor de kinderen niet zo positief is als je in eerste instantie zou denken. Ja, het lijkt me voor hen positief niet elke week te moeten verhuizen. Maar: elke week een andere 'toezichter' in huis die de zaken net iets anders aanpakt... lijkt me toch ook verwarrend te kunnen zijn. In hetzelfde huis, elke week net iets andere regels... kunnen kinderen dat wel goed plaatsen?