Nu ben ik mezelf gaan verder gaan verdiepen in dit alles. De eerste speekseltest test positief omdat chemisch CBD en THC dezelfde structuur hebben, zoals ook aangehaald is eerder. Daardoor accepteer ik ook de 15 dagen rijverbord en alles wat daar bij hoort. Daar is geen discussie mogelijk.
Maar CBD word niet geclassificeerd als zijnde een verdovend middel of dit is toch wat ik hierop uitmaak.
"
Het Hof merkt op dat de bepalingen inzake het vrije verkeer van goederen binnen de Unie
(artikelen 34 en 36 VWEU) wél van toepassing zijn, aangezien de CBD die in het hoofdgeding aan
de orde is niet als een „verdovend middel” kan worden beschouwd."
Bron:
https://curia.europa.eu/jcms/upload/doc ... 0141nl.pdf
Corrigeer me alsjeblief als dit niet correct is. Ik ben ook maar een leek in dit alles. Ik heb dit puur uit interesse voor mezelf opgezocht en als ik dit niet correct interpreteer hoor ik het graag.
Ik was ook niet van mening "ik gebruik een legaal middel dus ik mag een voertuig besturen".
Alcohol is immers ook een legaal (verdovend) middel. En iedereen weet de wetgeving hierrond.
Is het daarom raar om de gedachtengang te hanteren dat het gebruiken van een legaal niet verdovend middel (CBD) mag tijdens het besturen van een voertuig en dat de positieve speekseltest hierdoor toch een beetje een wrange smaak achterlaat?
Nu ik weet dat het niet bestemd is voor consumtie, maar bij wijze van spreken als ik massageolie wil consumeren, wetende dat dit geen invloed heeft op mijn wezen. Dan is dit toch "legaal".