Mijn dochter koopt in 2018 een perceel (met woning). In de akte staat dat de oppervlakte 5a46a is.
Achter haar perceel ligt grond van de gemeente. Blijkbaar waren dit vroeger diepe tuinen en werd er in 1993 een deel van de tuinen (ook bij de buren) verkocht.
De gemeente heeft plannen om dit stuk in te richten als parking. Bij de toelichting van de plannen zegt de gemeente dat de achterste 8m van de tuin van mijn dochter niet haar eigendom is maar eigendom van de gemeente.
De gemeente komt op de proppen met een opmetingsplan uit 2016 dat een verzameling is van allerlei oude opmetingsplannen.
Mijn dochter gaat te rade bij de notaris die de verkoop heeft geregeld en krijgt een opmetingsplan van de FOD Kadaster waar de verkoop is op gebaseerd.
Het opp. van akte komt overeen met de opp. op het opmetingsplan en in werkelijkheid staat de afsluiting op de plaats van de perceelsgrenzen op het plan.
Het opmetingsplan van de FOD Kadaster wordt aan de gemeente bezorgd en mijn dochter wijst erop dat dit opmetingsplan niet opgenomen is in het opmetingsplan van 2016 die de gemeente heeft.
Vandaag antwoord de gemeente dat dit opmetingsplan geen enkele juridische waarde heeft.
Wat staat er haar te doen ?