Retributiebon langs gele strepen

Anton9620
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Retributiebon langs gele strepen

#1 , 19 feb 2022 15:14

Goedemiddag

Ik kreeg zonet een retributiebon voor het niet correct leggen van de parkeerschijf in een blauwe zone. Dit was voor mijn deur, na het lossen van de wagen, uit het oog verloren en prijs. Niets aan te doen, ware het niet dat er voor de deur gele onderbroken boordstenen zijn, ik voorbij een bord E1 (verboden te parkeren) stond en ik ook nog eens in de verkeerde richting geparkeerd stond. Kan ik dit betwisten?
Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Anton9620
Topic Starter

#2 , 23 feb 2022 19:37

3 dagen later, succesvol aangevochten, maar wel boete van politie in de bus... sturen die dat door naar de politie? Mag dat?

LeenW

#3 , 23 feb 2022 19:49

Het is het een of het ander. Retributie kan inderdaad niet waar u niet legaal kan parkeren, maar in dit verweer bekent u in feite en parkeerovertreding.

Reclame

Anton9620
Topic Starter

#4 , 23 feb 2022 20:11

Het is het een of het ander. Retributie kan inderdaad niet waar u niet legaal kan parkeren, maar in dit verweer bekent u in feite en parkeerovertreding.
Klopt volledig. Maar mogen zij foto's doorspelen naar politie? Zo kan iedereen toch voor politie spelen. Vind dit heel vreemd.

LeenW

#5 , 23 feb 2022 20:13

Klopt volledig. Maar mogen zij foto's doorspelen naar politie? Zo kan iedereen toch voor politie spelen. Vind dit heel vreemd.
De foto lijkt mij hier minder belangrijk, ze hebben immers uw "schuldbekentenis".

Franciscus

#6 , 23 feb 2022 20:51

Wie heeft aanvankelijke vaststelling gedaan parkeerbedrijf of politiedienst?

Anton9620
Topic Starter

#7 , 23 feb 2022 22:13

Wie heeft aanvankelijke vaststelling gedaan parkeerbedrijf of politiedienst?
Het parkeerbedrijf. Ik heb aan hen gemeld dat ik verkeerd geparkeerd stond en dus niet kon beboet worden. 3 dagen later PV in de bus van de politie. Tijdstip op pv is wel 1uur15 vroeger... kan ook toeval zijn he.

Anton9620
Topic Starter

#8 , 23 feb 2022 22:14

De foto lijkt mij hier minder belangrijk, ze hebben immers uw "schuldbekentenis".
Die hebben ze enkel als het parkeerbedrijf deze heeft doorgespeeld. Dus is mijn vraag, als ik hier iemand verkeerd zie staan, mag ik dus voor politie spelen, fototje pakken waarop E1 te zien is en doormailen? Want wat is het verschil tussen mij en het parkeerbedrijf?

Anton9620
Topic Starter

#9 , 24 feb 2022 14:13

Je zegt dat in het PV een ander tijdstip staat. Staat er ook in dat de vaststelling door een politie-inspecteur gebeurde?

Dan ga je hier weinig tegen kunnen beginnen omwille van de bijzondere bewijskracht. Ik neem aan dat er niet instaat dat het PV werd opgemaakt op basis van een melding van de parkeerfirma.

Mogelijk een ongelukkige samenloop.
Dat staat er inderdaad. Ik vermoed hetzelfde.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”