Beste
In een huurhuis hangt een slecht werkende gasketel. Ketel wordt netjes onderhouden door huurder, maar geeft het laatste jaar flink wat klachten. Ketel is nu ongeveer 10 jaar oud en is eerder een ketel uit het lage segment als het over het merk gaat. Vorig jaar liet verhuurder een drukvat plaatsen om de problemen die er toen waren op te lossen (slecht verwarmde radiotoren, waterverlies via ketel,...) Jammer genoeg hielp dit maar een beetje; sindsdien drupt er elke dag wel een liter weg uit de ketel, die moet dan ook constant bijgevuld. Reeds een jaar lang wordt dit netjes gemeld aan verhuurder met grote regelmaat. Sindsdien - dus sinds vorig jaar februari - is technicus een keer of 2 komen kijken, maar probleem houdt aan... Verhuurder beweert dat hij zijn best doet, maar dat technicus geen tijd heeft en/of het niet opgelost krijgt. Persoonlijk denk ik dat het aan verhuurder ligt; het mag vooral allemaal niets kosten! Verhuurder en zoon zijn ook in het verleden al zelf komen kijken naar de ketel bij melding van problemen en liggen daar dan nogal graag aan te prullen, in de hoop het zelf op te lossen. Verhuurder spreekt nu over siliconen in het lek te spuiten!? Technicus weigert natuurlijk, maar ik vrees dat huurder hier zelf nog aan wil beginnen! Heb ik het bij het rechte eind als ik zeg dat alleen een erkend technicus aan de ketel mag komen...? Graag een tool/verwijzing waarmee ik verhuurder kan tegenhouden om straks met de siliconespuit aan de slag te gaan! Alvast bedankt!