Hallo.
2 jaar geleden ben ik tegengehouden geweest, en heb ik positief getest op een speekselproef. Eind 2021 werd mijn straf uitgesproken.
Er werd mij artikel 42 opgelegd. Wat betekend dat ik 6 maand niet mag rijden, en zodra deze periode voorbij is, ik moet kunnen aantonen dat ik niet verslaafd ben aan drugs. Cannabis in mijn geval.
Naast de sanctie (Geen straf), heb ik als straf 3 maand rijverbod gekregen, met twee maand uitstel, een geldboete, en ik zal ook medische & psychologische testen moeten afleggen. Waarna ik achteraf theorie en praktijk eveneens opnieuw zal moeten afleggen. Die testen zullen nu binnen de 30 dagen worden afgelegd.
Nu ben ik sinds begin februari volledig gestopt met het roken van Cannabis. Ik was hevig verslaafd en ik ben ook echt blij dat ik er eindelijk van af ben. Ik heb echter één probleem waarover ik stress en veel over pieker. De medische testen die ik zal afleggen, nemen ze hier enkel bloed en urine? Of zullen ze ook een haartest doen? Ik stress hiervoor aangezien ze in mijn haar ver kunnen teruggaan en drugs kunnen opsporen. Ik zou dus niet willen dat ik hierdoor positief test, en nog eens 6 maand moet wachten...
Ik ben zelf bereid mijn haar helemaal kort te knippen/scheren, zodat ze dit niet kunnen vragen. Eveneens heb ik 2 maand geleden 1 avond cocaine gebruikt, wat dus ook zichtbaar zou zijn in mijn haar. Dit was echter maar eenmalig gebruik.
Ik weet niet bij wie ik terecht kan met deze vraag, daarom richt ik mij tot dit forum. Ik hoop hiermee mijzelf wat gerust te kunnen stellen, zodat ik de medische testen niet met vol stress moet doorstaan. Voor de rest ben ik clean en heb ik totaal geen probleem meer met cannabis. Ook andere drugs interesseren mij evenmin, net zoals alcohol. Ik hoop gewoon niet moeten te boeten voor drugs dat ik maanden geleden heb gedaan. Ik wil eindelijk opnieuw kunnen rijden....
Bedankt in elk geval.