#13 , 29 mar 2010 22:45
Binnen twee weken komt de zaak voor het eerst voor, de zaak die in augustus 2008 een gewone jeugdrechtbank voor alimentatie verhoging wegens extra medische kosten en buitenschoolse activiteiten en het weigeren van de vader hieraan deel te nemen.
Meer dan anderhalf jaar zit ik met een jeugdrechtbank, waarin mijn ouders zich vrijwillig in hebben "gemoeid", de jeugdrechtbank nog langer te rekken door een strafklacht in te dienen tegen mij die door het parket verworpen werd door het feit dat hun klacht volledig ongegrond was.
Vandaag bij mijn advocaat geweest. Heb weken lang overal bewijzen samengeraapt, gaande van getekende schoolagenda's tot bankuittreksels van het jaar 2004 tem nu waarop het bewijs staat dat ik kampen, schoolfakturen, noem maar op, betaalde voor mijn dochter.
Tekeningen die ze thuis voor me maakte, voor haar liefste mama, kleine gedichtjes, foto's waar gelukkig de data opstaan, waar te zien is dat we plezier maken in Bellewaerde, Walibi, op reis, op het strand, noem maar op.
Enfin, ik heb de besluiten van te tegenpartij, die ronduit absurd en om van achterover te vallen, volledig kunnen weerleggen met harde bewijzen.
Nu komt het beste. Ik die dacht dat er eindelijk een eind aan kwam, heb me nog niet redelijk vergist. Mijn advocaat wist me te vertellen dat al wat er binnen twee weken zal gebeuren bij de zitting, is dat men een maatschappelijke enquete zal bevelen.
Laat ik erbij zeggen dat die enquête zogezegd door mijn ex, maanden geleden was aangevraagd maar nooit iets van in huis is gekomen, én door mijn advocaat zeker twee maanden geleden.
Wat is dit eigenlijk voor een gang van zaken?? Mijn ouders leggen valse strafklachten neer MAAR KUNNEN ZELFS NIET VAN LASTER BESCHULDIGD WORDEN OMDAT ZE HET NIET OPENBAAR, GEPUBLICEERD HEBBEN, wist mijn advocaat te vertellen!!!
Mijn ouders kunnen blijkbaar, en dit zonder dat ook maar iemand, politie, instanties voor hulp aan kinderen in zo'n situatie (die sturen me gewoon door naar mijn advocaat...) zogezegd ook maar iets kunnen doen!!!
Al maanden, nee, nu al meer dan een goed jaar, smeek ik, vraag ik, bedel ik, eis ik, mijn dochter even te mogen spreken. Meestal krijg ik gewoon geen reaktie, in het beste geval is het een korte sms van mijn dochter waarin ze zegt dat ik het mag beginnen ophouden want ik werk op haar zenuwen en ik moet mijn "muil" houden... Dat is dan pas 15 jaar geworden en heeft blijkbaar op gebied van beleefdheid en respect tov haar moeder een grote vooruitgang gemaakt op dat vlak...
Ofwel is het mijn vader die me uitscheld en bedreigd, als ik durf aan de deur komen, dan zal ik wat meemaaken, nooit zal ik dat kind nog zien, want ik ben niet capabel om ervoor te zorgen! En hij heeft bewijzen genoeg zegt ie, ik zal het wel zien binnenkort..
Ze zijn wel zo slim om zo'n zaken niet op sms te zetten of op mail, en via de telefoon kan ik het niet opnemen, àls er al eens opgenomen of gereageerd wordt...
Helemaal gefrustreerd van deze omgekeerde wereld heb ik vlakaf gevraagd aan mijn advocaat hoe het mogelijk was dat mijn ouders met al deze zaken zomaar voort konden doen (mij beletten het ouderlijk gezag uit te voeren, mij bedreigen, valse klachten neerleggen die dan gewoon geseponeerd worden, zonder meer (makkelijk, zo kan ik dan ook met klachten beginnen smijten gebaseerd op helemaal niks, hen zo kloten, de boel doen vertragen, en er zonder kleerscheuren vanaf komen!)
Mijn advocaat is volgens mij een grote nul. Hij houdt me aan het lijntje, hoe langer het duurt, hoe meer het opbrengt, en nooit of nooit laat hij me uitspreken en luistert hij naar wat ik wil.
Wat mijn dochter betreft, die wordt 16 jaar, ik ben realistisch, dat is verloren. Repliek van mijn advocaat: jamaar, eenmaal de maatschappelijke enquête voorbij, en indien voor jou alles postitief is en de rechter beslist dat jouw dochter terug bij jou moet komen wonen, dan heb je haar terug.
Ik heb daarop geantwoord dat ik nu al wist dat, mocht het ooit zover komen, ik dit ten eerste absoluut geen vonnis was in het belang van mijn kind want als die nu al zo hatelijk doet tov mij, dan zal het, als ooit eens die enquête voorbij is, en als ooit es er een volgende zitting zal zijn daarover, om dan op basis daarvan een vonnis te geven, veel te laat zijn en nog veel verergerd zijn, dus heeft die enquête zelfs geen nut meer.
De adocaat daarop: met een vonnis dat zegt dat ze bij jou moet komen wonen, willen of niet, dan halen ze haar desnoods met politie en alles erop en eraan van bij je ouders en brengen ze haar naar jou.
Ik wist niet wat ik hoorde, alsof het dit is wat ik wil, wat ik doe is of was steeds in het belang van mijn dochter, maar aangezien justitie alles al heeft gerekt tot nu toe en dit sinds 2008, is er al teveel om zeep gegaan om de brokken tussen mijn dochter en ik nog te lijmen.
De advocaat is van mening dat ik idd heel zwaar werk zal moeten doen om te proberen de relatie tussen mijn dochter en ik weer goed te krijgen, maar ik zal ze tenminste terug hebben..
Wat een uil, ik weet dat ze zal weglopen! "Tja mevrouw, dan pakken ze haar toch terug op en brengen ze haar terug"
ALSOF IK ZO'N VRESELIJKE TOESTANDEN WENS, ZOWEL VOOR HAAR OF VOOR MIJ!!
Ik ben met mijn kop in een zak vertrokken van bij mijn advocaat, totaal geen moed meer en helemaal niet meer weten wat voor een absurde praat die man me heeft wijsgemaakt...
DIt kan toch niet zijn? Ik heb hem nu alle bewijzen gegeven om aan te tonen dat ik altijd voor mijn dochter heb gezorgd, dat alles wat de tegenpartij beweert je reinste gezever is.
HOE KAN HET NU ZIJN DAT IK ALS MOEDER, MET HET HOEDERECHT, MET MIJN DOCHTER BIJ MIJ GEDOMICILIEERD, IN DE ZWAKKE POSITIE STA, EN DAT, VOORDAT IK MSS MIJN DOCHTER MAG ZIEN, ER EERST EEN ENQUETE MOET KOMEN DIE MAANDEN ZAL DUREN OM UIT TE MAKEN BIJ WIE ZE MAG WONEN!!!
Ik ben haar moeder, mijn ouders doen alles wat ze kunnen om elk contact met mijn dochter te verbieden, ik heb haar al een jaar niet meer gezien, geen enkele keer, ik word bedreigd, krijg huiszoekingen ten gevolge van valse strafklachten van mijn ouders, IK BEN HIER NET DEGENE DIE DE SCHULDIGE IS!!! EN MIJN EX MET ZIJN BESLUITEN DIE IK WATERDICHT HEB WEERLEGD NET ZOALS MIJN OUDERS DIE SCHULDIG ZIJN AAN HET AFPAKKEN VAN MIJN DOCHTER, die zullen mijn dochter bij zich mogen houden en alles zal verder gaan zoals het al zolang aansleept, tot er ooit, wie weet mss volgend jaar, een vonnis zal uitgesproken worden!
Ondertussen moet ik dit alles met lede ogen ondergaan, blijkbaar kan ik niks doen, ik wil al sinds 2008 dat er actie ondernomen wordt, maar tot op de dag van vandaag sta ik nergens, integendeel.
Kan iemand mij ALSTUBLIEFT mee helpen want ik vind dat deze gang van zaken gewoon de omgekeerde wereld is, dit is toch te absurd om waar te zijn??
Klacht indienen? Gedaan, men zegt er direct bij dat ik daar niks mee zal bekomen.
En een puber van 16 jaar, ergens uithalen, met geweld en politie, komaan, waar gaat dit naartoe, dat wordt gewoon niet gedaan!!
Ik heb voor mezelf uitgemaakt dat dit alles een verloren zaak en geldklopperij is. Mijn dochter wil mij niet meer zien, mijn ouders hebben haar kop opgemaakt, en ik zal haar ook niet verplichten, noch zij, noch ik zullen daar baat bij hebben. Ik heb geen zin in toestanden, weglopen, roepen, tieren.
Ik wil ermee ophouden. Ik weet dat ik recht in mijn schoenen sta en wil verder met mijn leven. Ze mag blijven waar ze nu zit, ik heb meer dan mijn best gedaan, maar ik kan haar niet verplichten.
Die enquête, wat heeft die voor nut, niks. Het moet ophouden, het is genoeg geweest.
Wat moet ik doen om hier een einde aan te maken? Het is zover gekomen dat ik niet meer MAG werken van de adviserend geneesheer, omdat ik het mentaal amper nog aankan. Het enige dat ik wil is dat mijn ouders én mijn ex tenminste opdraaien voor alle kosten, gerechtskosten ed, want nooit heb ik gewild dat het op zo'n gevecht ging uitdraaien.
Mijn ouders en ex willen dat ik afteken voor voogdij. Iedereen raad me dat af, maar uiteindelijk, voor mij maakt het geen verschil meer uit, mijn dochter ben ik toch kwijt, als ze voogdij willen, voor mijn part mogen ze die hebben en dan voorgoed uit mijn leven verdwijnen.